directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 14:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 16 de febrer de 2017 18:21 h

El Liceu acull l’estrena a l’Estat de ‘Teuzzone’ sota la direcció de Jordi Savall

L’òpera, que es representarà en versió concert, conjuga l’orquestra Le Concert des Nations amb l’obra més exòtica d’Antonio Vivaldi

ACN Barcelona.-El Liceu acollirà els propers dies 24 i 25 de febrer l’estrena a l’Estat de ‘Teuzzone’ d’Antonio Vivaldi amb l’orquestra Le Concert des Nations sota la direcció de Jordi Savall, recentment guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona, segons ha informat aquest dijous el Gran Teatre. Aquesta òpera, que es representarà en versió concert, compta amb el llibret d’Apostolo Zeno i és considerada una de les més exòtiques del compositor i també una de les més desconegudes, tot i les fascinants àries del protagonista, previstes per a castrato, com ‘Sì ribelle, anderò, morirò’ o 'Di trombe guerriere'.

L’òpera explica la història del príncep xinès Teuzzone, hereu legítim del difunt emperador. Zidina, la vídua, conjuntament amb el governador Cino i el general Sivenio confabularan per prendre-li el poder. Un joc de rivalitats entre personatges que acabarà desmuntant la trama, i portant el príncep al poder.El repartiment està encapçalat pel sopranista Paolo López com a Teuzzone, la mezzo Marta Fumagalli com a Zidiana, la contralt Sonia Prina com a Zelinda i el baríton Furio Zanasi com a Siverio. El governador Cino, un rol que Vivaldi va relegar al castrat i que en aquesta versió cantarà la soprano Roberta Mameli. Aurelio Schiavoni i Carlo Allemano, completen el repartiment amb Egaro i el doble rol de Troncone i Argonte, respectivament. ‘Teuzzone’ va ser una obra encarregada a Vivaldi el 1718 pel príncep Felipe de Hessen-Darmstadt, governador de Màntua, per ser estrenada un any després a la mateixa ciutat. El Carnaval de Màntua va ser el context de l’estrena de 1719 i ho continua sent gairebé 300 anys després al Liceu, coincidint l’estrena a l’Estat amb el divendres de Carnaval.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.