directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 21:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 22 de febrer de 2017 22:17 h

Foment anima sindicats i patronal de l’estiba a arribar a acords en el marc de la negociació col·lectiva

El govern espanyol recorda que el Reial Decret Llei que regularà el sector és obligat per complir una sentència del TJUE

ACN Madrid.-El Ministeri de Foment ha animat patronal i sindicats del sector de l’estiba a seguir dialogant en el marc de la negociació col·lectiva, ja que, al seu parer, és possible arribar a acords que beneficiïn ambdues parts. Des de Foment recorden que el Reial Decret Llei de reforma de l’estiba, que es preveu aprovar aquest divendres i que dóna compliment a la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, estableix que patronal i sindicats disposen d’un any per negociar els convenis col·lectius. És per això que el govern espanyol considera que hi ha un marge “ampli” per a la negociació en aquest marc dels aspectes que es poden incloure a la norma.

A més, Foment obre la porta a arribar a acords dins la negociació col·lectiva en aquelles matèries “que no es poden incloure a la norma”, i recorda que el sindicat majoritari del sector ho va acceptar dimecres passat.També es recorda que s’ha estat “dialogant i treballant” amb ambdues parts durant dos anys, i per això creu que és el moment que la voluntat de diàleg presideixi les converses que es mantenen actualment en el marc de la negociació col·lectiva.Apunta, també, que els acords “beneficiarien” ambdues parts, patronal i sindicats, però també el sistema portuari i la “competitivitat” de l’economia espanyola.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.