directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 15:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 23 de febrer de 2017 11:56 h

Rull contraposa la “bona actitud” de De la Serna a la impossibilitat de dialogar amb Tejerina

El conseller de Territori i Sostenibilitat retreu a l’Estat manca de priorització en les infraestructures i que no s’executi el que està pressupostat

ACN Barcelona.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha contraposat la “bona actitud” del ministre de Foment, Iñigo de la Serna, malgrat els incompliments en infraestructures amb la de la ministre d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient, Isabel García Tejerina. Segons Rull, la diferència d’actitud és “abismal” perquè amb la titular d’agricultura és impossible arribar a cap mena de diàleg, ni sobre les qüestions més immediates. En el marc d’una interpel·lació al ple del Parlament, Rull ha retret al govern espanyol manca de priorització en les infraestructures i que incompleixi els seus compromisos. Així mateix ha demanat que doni la cara quan es produeixen canvis en el calendari de les obres i ha posat d’exemple que el Govern va conèixer pel Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) la descontractació del tercer fil del corredor mediterrani.

En una interpel·lació de JxSí, Rull ha explicat que l’equip de De la Serna es posa al telèfon però, en canvi, amb la ministra Tejerina es produeix una situació “inaudita i sorprenent”. “És impossible arribar a cap mena de diàleg, ni sobre allò immediat. No hi ha ningú a l’altra banda del telèfon”, ha afegit. En aquest context, ha assegurat que no tornarà a assistir a una sectorial d’Agricultura perquè l’única a la què ha anat va ser “un punt ofensiva”.Tot i la diferència en l’actitud dels dos interlocutors, Rull ha volgut deixar clar que els incompliments en infraestructures són “evidents”. El conseller ha afirmat que el govern espanyol només visita la llançadora a la terminal 1 de l’Aeroport del Prat perquè és l’única infraestructura on estan fent “alguna cosa”. I a més, ha lamentat que s’anunciï un any de retard per a la llançadora.Segons Rull, el govern espanyol no prioritza les infraestructures i, per exemple, ha lamentat que no hi hagi data pel pont de Castellbisbal. El conseller també ha assenyalat que hi ha un “decalatge extraordinari” entre les obres pressuposades a Catalunya i les que s’executen. Una situació que, segons Rull, no es dona a la comunitat de Madrid, on en alguns exercicis s’ha executat més del que s’ha pressupostat. A Catalunya els nivells de compliment són “molt baixos” ha afirmat el conseller tot recordant que Adif l’any passat només va executar un 26% del que havia pressupostat. Finalment ha criticat que l’Estat no doni explicacions quan es replantegen calendaris d’obres. “Pot ser legítim, en determinats casos, fer replantejament de calendaris, però s’ha de donar la cara i donar alternatives. És ofensiu que el Govern conegui pel Butlletí Oficial de l’Estat que s’ha descontractat el tercer fil del Corredor Mediterrani”, ha conclòs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.