directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 20:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 23 de febrer de 2017 12:58 h

El comerç català es reorganitza sota la nova marca RETAILcat

L’entitat fundada per Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i Fundació Barcelona Comerç pretén erigir-se en l’organtzació empresarial representativa del comerç català

ACN Barcelona.-Les associacions Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i Fundació Barcelona Comerç han presentat aquest dijous la Unió d‘Entitats de Comerç de Catalunya (RETAILcat), una nova agrupació que pretén erigir-se en l’organtzació empresarial representativa del comerç i del ‘retail’ al país. La nova entitat vol treballar com a lobby dels interessos dels comerciants catalans i ja ha avançat que presentarà esmenes a nova llei del comerç de Catalunya, que ha estat aprovada pel Govern i s’ha de debatre al Parlament. Les associacions que formen part de RETAILcat han recordat que no van participar mai en la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), que es va dissoldre l’any passat per no poder afrontar els seus deutes, i han apostat per un “model de governança diferent” i sense “perpetuar-se en els càrrecs”.

A la presentació de la nova associació hi han participat el president de RETAILcat i de Comertia, Joan Carles Calbet, la presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, i el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené. Els representants d’aquestes associacions han defensat el model d’horaris comercials que actualment marca la normativa de la Generalitat, com un “equilibri” entre la demanda dels consumidors locals i la demanda dels turistes, ja que es permet una major flexibilitat horària en dates especials com el Nadal.D’altra banda, els representants de RETAILcat pretenen fer front comú per part dels comerciants contra les pràctiques de “competència deslleial” que pateix el sector i han assenyalat fenòmens com el top-manta, les empreses de venda online que no paguen l’IVA o els establiments que venen productes no homologats en termes de seguretat. Les quatre entitats també defensen un model comercial que mantingui les botigues en trama urbana i no en centres comercials allunyats dels centres de les ciutats.Igualment, els fundadors de RETAILcat han afirmat que inicialment no tenen vocació d’exercir com a patronal del sector, per exemple, en la negociació dels convenis col·lectius del comerç, però no han descartat fer-ho en un futur. Per contra, a més de l’actuació com a lobby a favor dels interessos del comerç català, RETAILcat també posarà l’accent en la divulgació dels bons models comercials i en el foment de la innovació, la professionalització i la creació de talent en el sector minorista i del ‘retail’.RETAILcat representa 30.000 establiments comercials repartits per tot Catalunya, aproximadament el 30% del total. Els comerços adherits a aquesta nova marca donen feina a 230.000 treballadors, gairebé la meitat de tots els professionals del comerç i del ‘retail’ a Catalunya. Conjuntament, aquestes empreses representen el 7% del producte interior brut català, segons les dades facilitades per RETAILcat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.