directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 03:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 27 de febrer de 2017 13:18 h

Aznar defensa que s’ha d’aplicar l’article 155 de la Constitució a Catalunya si és “indispensable”

L’expresident creu que s’han de descentralitzar competències per fer una reforma fiscal, educativa i laboral

ACN Barcelona.-L’expresident del govern espanyol José María Aznar creu que l’Estat hauria d’aplicar l’article 155 de la Constitució a Catalunya si és “indispensable” i ha defensat que fer complir la llei “no és un xoc de trens”. En una entrevista ‘Expansión’, l’expresident no veu necessari una reforma de la Constitució i aposta per recentralitzar algunes de les competències de les autonomies per poder fer una reforma fiscal, educativa i laboral. Aznar assenyala que hi ha moltes persones a Espanya que van tenir la sensació d’un “cert consentiment” en la consulta del 9-N i creu que la solució a l’actual situació és una “política sòlida en defensa la Constitució”. Segons l’expresident, Catalunya ja està fracturada i considera “letal” que “la il·legalitat acabi sent la norma acceptada”.

Aznar defensa que la llei s’ha d’aplicar en un moment determinat en què s’arriba al “desafiament definitiu” i preguntat explícitament per l’article 155 que permet la suspensió de l’autonomia, respon: “Si fos indispensable, sí, hauria de ser aplicat, i s’hauria d’aplicar”. Segons el diagnòstic d’Aznar, Catalunya ha de complir tres condicions perquè es pugui produir el diàleg. Primer, Catalunya hauria de renunciar a qualsevol ambició secessionista; en segon lloc, restablir el pacte i la lleialtat constitucional; i finalment, tenir un comportament d’acord amb l’estat de dret. “El pitjor de l’estat de dret és no aplicar-lo. És que no s’apliqui i que la il·legalitat acabi sent acceptada. Això és letal”, ha afegit.En referència a la consulta del 9-N, Aznar ha assenyalat que hi ha molts espanyols que tenen la sensació que va haver un “cert consentiment” i això, segons l’expresident, danya molt la credibilitat de l’Estat.Aznar defenses que l’estat de les autonomies ha tingut “més avantatges que inconvenients” i considera que l’any 2000 el sistema va arribar al seu límit. En aquest sentit, recorda que ja va advertir llavors dels perills de sobrepassar la línia i proposa com a antídot una “sòlida política en defensa de la Constitució”.En l’àmbit de les reformes, Aznar aposta per una reforma fiscal integral que baixi l’IRPF i pugi l’IVA i ha avisat que l’actual sistema de pensions no és sostenible. Segons l’expresident, l’edat de jubilació s’ha de situar en els 70 anys.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.