directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 10:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 28 de febrer de 2017 16:34 h

Uber estima que es podria garantir la mobilitat actual amb només el 10% dels cotxes si aquests fossin compartits

Els representants de la indústria de l’automoció aposten per un vehicle autònom, connectat i col·lectiu de cara al futur, en una conferència al MWC

ACN Barcelona\/L'Hospitalet de Llobregat.-La indústria de la mobilitat aplicada a l’automoció aposta perquè el futur del cotxe sigui connectat, autònom i compartit, segons les declaracions que han fet alts directius de companyies com BMW, AccuWeather, Uber, Daimler, Nokia o Hertz, en la conferència ‘El cotxe com a servei’, que ha tingut lloc aquest dimarts a la tarda al Mobile World Congress de Barcelona. El cap de producte d’Uber, Manik Gupta, ha apuntat que l’èxit del seu servei de taxi es basa en ser “confiable i assequible” i que permet casar l’oferta i la demanda de cotxes en temps real. Segons un experiment realitzat per la firma californiana a Pittsburgh, es podria garantir la mobilitat en una gran ciutat amb només el 10% dels cotxes actuals si tots els vehicles fossin compartits, amb els efectes sobre la congestió, el consum de carburants, la pol·lució i els temps de desplaçament que això tindria per als ciutadans.

Durant el seu parlament, el vicepresident de Negoci Digital de BMW, Dieter May, ha assenyalat la indústria avança de la digitalització de la tecnologia de l’automoció cap a la connectivitats dels cotxes i que els objectius “claus” dels fabricants són millorar l’autonomia dels vehicles i l’experiència a bord dels usuaris. May ha apostat per incidir més en la personalització dels vehicles i en la creació de perfils penjats al núvol que reconeguin les preferències dels conductors al volant a través dels seus dispositius mòbils. Segons el directiu de BMW, “el cotxe connectat és la major disrupció en els més de cent anys d’història de la indústria de l’automòbil”.Per la seva banda, el vicepresident de Màrqueting en IoT de Nokia, Jason Collins, i el director de Tecnologia de Hertz, Rob Moore, han participat en un debat durant la mateixa jornada en què han apostat també pels “cotxes personalitzables” amb perfils individuals que s’activen quan l’usuari puja al cotxe i adapten les butaques i els miralls al seu gust. Moore ha previst també que la connexió entre els telèfons intel·ligents i els vehicles servirà per pagar als aparcaments o a les benzineres sense que el conductor hagi de gestionar activament la transacció. El responsable de Hertz ha previst que el futur de la indústria es basa en l’aplicació de la intel·ligència artificial als cotxes i en la conducció automàtica i ha defensat que això no afectarà negativament el sector del lloguer de vehicles.El cotxe compartit i els costos de la mobilitatEl conseller delegat de Daimler Financial Services, Klaus Entenmann, ha reconegut que el món de l’automoció “ha canviat ràpidament” i que la seva companyia, a més de finançar la compra de cotxes, ha apostat per adquirir companyies de reserva online de taxis o de cotxe compartit per mantenir la seva fortalesa dins del sector. Segons Entenmann, els ‘pools’ de conducció que faciliten les empreses de vehicle compartit permetran reduir els costos d’anar en cotxe, donar resposta a les demandes individuals de transport i crear una xarxa de transport col·lectiu.Per últim, el fundador i president d’AccuWeather, Joel Myers, ha celebrat que la tecnologia contribuirà a salvar milers de vides que es perden actualment a causa de la conducció. Com a exemple, Myers ha explicat que la seva aplicació preveu tot tipus d’inclemències meteorològiques i n’avisa en temps real als usuaris, que poden triar una de les rutes alternatives que dissenya AccuWeather en aquestes situacions. L’emprenedor ha lamentat que les males condicions meteorològiques causen 6.000 morts per accident de trànsit a l’any als EUA i ha titllat “d’inacceptable” aquestes dades. Per això, el responsable d’AccuWeather s’ha fixat com a objectiu que, gràcies en part a la seva aplicació, es redueixin un 10% aquestes morts per accident en els propers deu anys.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.