directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 14:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 21 de març de 2017 14:13 h

El Govern destaca l’”alt compliment” de les mesures acordades al ple sobre emergència social un any després

Reconeix que la pròrroga pressupostària ha “condicionat” l’aplicació d’una tercera part dels acords

ACN Barcelona.-El Govern ha defensat que més del 80% de les 273 mesures recollides a la Resolució 17\/XI sorgida del ple monogràfic sobre la pobresa ja s’han posat en marxa o s’han completat. El Consell Executiu d’aquest dimarts ha constatat l’“elevat nivell de compliment” d’aquestes mesures un any després que s’acordessin. L’executiu ha afirmat que el context de pròrroga pressupostària del 2016 ha “condicionat” l’aplicació d’una tercera part de les mesures previstes però ha defensat que una part significativa d’elles s’han pogut prioritzar i desplegar parcialment o mitjançant la reorientació o l’obtenció de nous recursos. Entre d’altres, el Govern ha destacat les prestacions o ajuts a l’habitatge que s’han incrementat en 25 MEUR respecte el 2015 o les beques menjador, amb previsions de 10 MEUR més en el curs 2016-2017. A més, ha confiat que els comptes del 2017 serviran per “consolidar” algunes de les mesures no plenament realitzades.

L’executiu ha destacat que, més enllà dels condicionats pressupostaris, s’han realitzat actuacions a tots els nivells. Així, ha apuntat que s’ha definit un nou marc normatiu amb marcat caràcter social i ha posat com exemples la llei d’universalització de l’assistència sanitària, que està en tràmit parlamentari, o la Llei 4\/2016 de mesures de protecció del dret a l’habitatge de les persones en risc d’exclusió residencial, que substitueix la llei antidesnonaments recorreguda pel govern espanyol. En l’àmbit d’estratègies a llarg termini, ha apuntat que s’han aprovat instruments amb abast pluriennal com l’Estratègia 2017-2019 del Pla Integral de salut Mental i Addicions, el Contracte Programa 2016-2019 amb els ens locals, el Pla Català pel Refugi o el Pla de Salut 2016-2020. També s’han desenvolupat programes d’actuació anual com la convocatòria d’ajuts per afrontar l’atur juvenil i ajuts urgents per la pèrdua d’habitatge, entre d’altres. D’altra banda, ha dit que també s’han impulsat eines de diagnosi per conèixer amb més detall els condicionants territorials de la pobresa i poder fer polítiques més acurades. Sobre la col·laboració institucional, s’ha treballat amb les entitats municipalistes per lluitar contra la pobresa energètica o reclamar polítiques concretes a l’estat o Europa en aquells àmbits en que Catalunya no té competències. A més, s’han fet informes de seguiment sobre el compliment del compromís adquirit en la pròpia resolució i s’ha reunit dos cops la comissió de seguiment. De fet, aquesta es tornarà a reunir el proper 21 d’abril per tractar el desenvolupament del primer any de la resolució. D’altra banda el Govern ha destacat les novetats de la resolució de pobresa des de la darrera actualització del 20 de gener i entre aquestes ha situat alguns exemples com l’ampliació en 45 MEUR del pressupost previst per a polítiques relacionades amb la Renda Mínima d’Inserció que fa que l’increment total per al 2017 sigui de 115 MEUR. En habitatge, s’ha fet balanç destacat que el 2016 s’hi van destinar 109 MEUR i es van beneficiar 88.000 famílies dels ajuts, 15.000 més que el 2015; mentre que en pobresa energètica s’han tramès a les 19 empreses més significatives del sector el conveni comú acordat per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, les diputacions, la Federació Catalana de Municipis i l’Associació de Municipis de Catalunya per instar la seva corresponsabiltiat i signatura. Per últim, aquesta darrera actualització també inclou la proposta catalana del Bo Social energètic perquè sigui tractada al Congrés dels Diputats i l’acord de renovar el Pacte nacional per a la Immigració, entre d’altres.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.