directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 13:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 21 de març de 2017 14:32 h

El DocsBarcelona projectarà fins a 90 documentals per celebrar els seus 20 anys

El certamen estrenarà ‘Hacking Justice (El juez y el rebelde)’, sobre la defensa de Juliane Assange liderada per Baltasar Garzón

ACN Barcelona.-El festival DocsBarcelona celebrarà enguany la seva vintena edició amb un programa ampliat de fins a 90 films i doblant la seva durada, del 18 al 28 de maig. En una secció oficial ampliada destaca l’estrena mundial d’un documental sobre l’intent del jutge Baltasar Garzón perquè Suècia retir l’ordre d’arrest europea que pesa sobre el fundador de WikiLeaks, Julian Assange. ‘Hacking Justice (‘El juez y el rebelde) és una producció catalano-alemanya (Mediapro i Inselfilm) que l’any 2013 va participar en el mercat de finançament que organitza el festival. El 19 d’abril es donarà a conèixer la programació sencera del certamen.

Una de les cintes destacades d’aquesta edició del DocsBarcelona va començar precisament aquí el seu camí participant, l’any 2013 en el mercat de finançament de projectes audiovisuals que organitza el festival cada any. A partir d’un accés privilegiat als seus protagonistes i a l'ambaixada d'Equador, Clara López Rubio i Juan Pancorbo recullen a ‘Hacking Justice (El juez y el rebelde)’ la lluita del jutge Baltasar Garzón per tal que Suècia retiri l’ordre d’arrest europea que pesa contra el fundador de WikiLeaks. ‘Hacking Justice’ és una producció de Mediapro i Inselfilm (Berlín) en coproducció amb Canal Sur i WDR i amb la col·laboració de Canal Historia, RTBF, VRT i TSR.Baltasar Garzón i Julian Assange protagonitzen aquest documental, amb imatges inèdites de moments de tensió a l’interior de l’ambaixada equatoriana i el patiment i desgast d’Assange, reclòs en 30m2. Però també testimonia les reunions de l’equip d’advocats, el seu periple pel món i l’ofensiva en l’àmbit diplomàtic, amb testimonis de Michael Ratner, advocat d’Assange als Estats Units, Renata Ávila, advocada guatemalenca especialitzada en Drets Humans, Sarah Harrisson, directora d’investigacions de WikiLeaks, i Ricardo Patiño, Ministre d’Afers Exteriors d’Equador. Clara López Rubio és directora i historiadora del cine, especialitzada en la representació de la Guerra Civil espanyola en el documental i la ficció. Juan Pancorbo és periodista i viu a Berlín, on treballa com a traductor i guionista per a la radiotelevisió internacional Deutsche Welle.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.