directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 17:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 21 de març de 2017 15:04 h

Baiget destaca que el 2016 ha estat el segon millor any pel que fa a la inversió estrangera a Catalunya

El conseller apunta que les dades demostren que les informacions sobre un efecte negatiu del procés en l’economia “són rotundament falses”

ACN Barcelona.-El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha celebrat que les dades d’inversió estrangera a Catalunya mostren que el 2016 ha estat “el segon millor any de la sèrie històrica”, després d’un “any rècord” com va ser el 2015. En una roda de premsa aquest dimarts a la tarda, Baiget ha destacat que si es mira la inversió en un termini de cinc anys (com recomana el Ministeri d’Economia), la inversió estrangera ha augmentat un 32,1% entre 2011 i 2016 en relació amb el quinquenni anterior. “La inversió estrangera a Catalunya continua sent-hi i continua creixent”, ha sentenciat el conseller.

Baiget ha atribuït les millors dades de la Comunitat de Madrid a l’efecte seu (moltes multinacionals tenen la seva seu a la capital de l’Estat i computen allà una part de les inversions). Igualment, ha avançat que la Generalitat vol estudiar amb detall les xifres del Ministeri perquè hi ha 4.432 milions d’euros que no s’assignen a cap comunitat. “Tenim indicis que una part d’aquests milions afecten a Catalunya, com l’operació de venda de Gas Natural a un fons estranger, que només ha estat imputada per valor de 700 milions a Catalunya, mentre que hi ha més de 3.000 milions imputats a la resta de l’Estat”, ha apuntat.Si es mira la inversió industrial, Baiget ha apuntat que Catalunya va rebre el 2016 un total de 1.422 milions d’euros, un creixement del 7,8% interanual. “L’economia catalana continua sent competitiva a nivell internacional. Hi continua havent-hi confiança, al marge de les informacions sobre l’efecte del procés en l’economia del país, que es demostren rotundament falses si mirem les dades”, ha conclòs.La inversió estrangera a Catalunya ha assolit durant el 2016 els 4.857 milions d’euros, el que representa una disminució de l’1,3% en relació amb l’any anterior, després de registrar un creixement del 57,8% durant el 2015. Segons les dades que ha publicat aquest dimarts el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, l’economia catalana concentra el 20,7% del total d’inversió estrangera que arriba a l’estat espanyol, només per darrere de la Comunitat de Madrid, que atrau el 46,7% de la inversió estrangera a Espanya i ha registrat un creixement del 6,3% interanual. Al conjunt de l’estat espanyol, la inversió estrangera va arribar el 2016 als 23.476 milions d'euros, un 1,2% menys que durant l’any anterior.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.