directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 04:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pallars Jussà doble fletxa Dimecres, 26 d'abril de 2017 13:57 h

Els responsables del Congost de Mont-rebei recorden que cal fer reserva anticipada per accedir a l'aparcament

El cap de setmana de l'1 de maig es preveu una alta afluència de visitants a aquest espai natural

ACN Sant Esteve de la Sarga.-La Fundació Catalunya-La Pedrera, que gestiona i protegeix el Congost de Mont-rebei, ha recordat que cal fer reserva anticipada per accedir a l'aparcament de la Masieta per accedir a aquest espai natural. D'aquesta manera i en previsió que el proper pont de l'1 maig també es registri una alta afluència de visitants, es mantindran les mesures de regulació per a l'accés a l'aparcament. La reserva s'ha de fer a través del web congostdemontrebei.cat. A banda d'aquesta mesura, també es van instal·lar al mateix accés un panell lluminós amb informació en temps real de l'estat d'ocupació de l'aparcament, i diverses senyals recordant que no es pot aparcar a la carretera d'accés. Amb aquestes noves mesures, s'ha aconseguit reduir la saturació de l'estat produint-se una davallada del 14% del nombre de vehicles que hi han entrat.

Les mesures es van posar en marxa durant la passada Setmana Santa, i segons la Fundació van resultar ''satisfactòries'' perquè van servir per ''minimitzar els problemes provocats per la massificació'' que es produeix en moments puntuals al Congost, i al mateix temps també van permetre guanyar tranquil·litat pels visitants.El director de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya-La Pedrera, Miquel Rafa, ha valorat positivament les mesures adoptades. ''Cal tenir en compte que és un sistema que encara no té un mes de vida i que comporta un reeducament dels visitants'', destaca Rafa.Aquestes mesures de regulació del Congost de Mont-rebei les ha posat en marxa la Fundació Catalunya-La Pedrera, amb el consens de l'Ajuntament de Sant Esteve de la Sarga (Pallars Jussà) i altres administracions de la zona.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.