directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 21:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 26 d'abril de 2017 14:33 h

Amazon contractarà 800 treballadors per aplicar la seva tecnologia més puntera als centres del Prat i Castellbisbal

Un nou sistema de robots permetrà augmentar un 50% l'inventari, accelerar el temps de preparació de les comandes i reduir la distància que recorren diàriament els operaris

ACN Castellbisbal.-La multinacional nord-americana Amazon ha anunciat que contractarà un total de 800 treballadors per implantar la seva tecnologia més puntera Amazon Robotics als centres logístics de Castellbisbal (Vallès Oriental) i el Prat de Llobregat (Baix Llobregat). De total, 200 són els treballadors ja anunciats que es contractaran al centre de Castellbisbal en els pròxims dos anys, on ja s'utilitza la nova tecnologia, i els 600 restants al nou centre logístic del Prat que començarà a operar el pròxim mes d'octubre i que se sumaran a les 1.500 contractacions ja anunciades per als pròxims tres anys. Segons ha explicat Fred Pattje, director general d'Amazon Spain Fulfillment, la nova tecnologia, que ja s'aplica a centres logístics d'Amazon als Estats Units, Anglaterra i Polònia, permet, mitjançant uns robots que llisquen per sota de les prestatgeries per moure-les de forma autònoma, incrementar un 50% el nombre d'articles emmagatzemats per metre quadrat, accelerar la preparació de les comandes i estalviar entre 6 i 7 quilòmetres de desplaçaments als operaris.

La nova tecnologia s'ha implantat per primer cop a l'Estat al centre logístic d'Amazon a Castellbisbal inaugurat el passat mes d'octubre i especialitzat en preparar les comandes d'Amazon Pantry. Quan s'implanti al centre del Prat de Llobregat la pròxima tardor, Amazon Robotics funcionarà a 20 centres logístics dels Estats Units, dos del Regne Unit, un de Polònia i els dos de Catalunya. Fred Pattje, director general d'Amazon Spain Fulfillment, ha destacat que els robots d'última generació facilitaran la feina dels treballadors de la companyia amb l'objectiu de millorar el servei als clients, que es beneficiaran d'un catàleg de productes més ampli al disposar de més superfície d'emmagatzematge, i d'enviaments més ràpids. Tot això, ha afegit el director general d'Amazon Spain Fulfillment, requerirà que la multinacional nord-americana contracti més treballadors per cobrir l'increment de comandes que s'espera. Així, a Castellbisbal es contractaran 200 persones en els pròxims dos anys i 600 més al centre logístic que Amazon construeix al Prat i que entrarà en funcionament a la tardor. Del total, 20 llocs de feina a Castellbisbal i 100 al Prat, es cobriran amb enginyers altament qualificats que s'encarregaran del manteniment de tot el sistema.A diferència de centres logístics com el que Amazon té a San Fernando de Henares, a Madrid, on els treballadors s'han de desplaçar a les prestatgeries per preparar les comandes, als centres on s'implanti la nova tecnologia les prestatgeries es desplaçaran automàticament on està el treballador reduint, de retruc, en sis o set els quilòmetres que han de recórrer els operaris. Malgrat que la tecnologia serà la mateixa, la quantitat i capacitat dels robots i de les prestatgeries s'adaptarà a cada centre. Així, per exemple, a Castellbisbal operen 350 robots i 2.000 prestatgeries pels 3.500 robots i 50.000 prestatgeries que ho faran al Prat. Pattje ha apuntat que, de moment, la nova tecnologia no s'aplicarà a cap més dels centres logístics de la companyia a l'Estat. Les noves contractacions anunciades aquest dimecres se sumen a les 1.500 previstes al centre logístic del Prat de Llobregat i les 650 del nou centre logístic de Martorelles en els propers tres anys i les 500 que es crearan d'aquí al 2019 amb la l'obertura a Barcelona de la seu 'Seller Suport Hub', l'equip multilingüe dedicat a ajudar els milers de petites empreses franceses, italianes i espanyoles que venen els seus productes través d'Amazon Marketplace.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.