directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 13:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Oriental doble fletxa Dimecres, 26 d'abril de 2017 17:33 h

Penes de presó per a dos homes que van enverinar rapinyaires fent servir coloms vius com a esquer

Es tracta de dos afeccionats a la columbicultura que, en almenys dues ocasions, van aconseguir els seus objectius

ACN Barcelona.-El jutge ha condemnat dos homes a deu mesos de presó cadascun pels delictes de maltractament a animals domèstics, de caça amb verí i contra la fauna protegida en grau de temptativa. Els fets que s'imputaven als dos acusats van ser admesos per ells mateixos durant el judici oral, fet que va comportar una rebaixa considerable en les peticions de pena de la fiscalia. Tot plegat després que quedés acreditat que havien utilitzat coloms vius impregnats amb un verí conegut com a 'pólvora negra', prohibit a la Unió Europea, per eliminar rapinyaires i facilitar la cria de coloms.

El 20 de novembre del 2014 els Mossos d'Esquadra es van adreçar a una finca de Lliçà d'Amunt (Vallès Oriental) on hi havia un colom lligat amb una corda d'uns 50 centímetres a una escala de fusta d'un metre d'alçada. El colom tenia una substància enganxifosa a la part de dalt del coll i una càpsula de color groc lligada amb esparadrap a la pota dreta. També hi havia un abeurador i un got amb pinso.A uns deu metres hi havia una gàbia de color verd penjada en un pi amb dos coloms més que també duies càpsules de les mateixes característiques.La investigació va permetre comprovar que tant la substància impregnada al primer colom com la que hi havia dins les càpsules era un verí conegut com a 'pólvora negra', prohibit per la Unió Europea, mortal per als rapinyaires i perillós també per als mamífers i per a les persones.La zona on hi havia els colom és habitual d'alimentació de diferents aus rapinyaires com l'aligot o l'àguila cuabarrada, que té la màxima protecció legal, i que té com a presa principal els coloms. Així doncs, semblava que algú feia servir esquers vius per enverinar rapinyaires.Davant d'aquesta situació, els Mossos van iniciar un dispositiu de vigilància que va començar el desembre del 2014 i va acabar el març del 2015. En aquest termini es van identificar els dos acusats, que serien els encarregats del manteniment dels esquers amb el verí. També es va descobrir que eren aficionats a la columbicultura, per la qual cosa es va considerar que volien eliminar rapinyaires per facilitar la cria dels coloms.La pràctica hauria aconseguit el seu objectiu almenys en dues ocasions. El 2 de maig del 2015 un veí de la zona va descobrir a prop dos exemplars morts d'astor. Quan els Mossos hi van anar, però, només en van trobar un, i es va comprovar que havia mort enverinat.Tots aquests fets van ser admesos en judici oral pels dos acusats, per la qual cosa el jutge els ha condemnat a deu mesos de presó a cadascun pels tres delictes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.