El Govern avisa que si l'Estat impedeix el referèndum es dotarà dels "mecanismes legals" per celebrar-lo
Fonts de l'executiu ni confirmen ni desmenteixen que el text publicat a 'El País' correspongui a un dels esborranys i JxSí assegura que "no té res a veure amb les versions actuals"
ACN bARCEL.-El Govern avisa que si l'Estat impedeix el referèndum, a l'executiu català no li quedarà més alternativa que dotar-se dels "mecanismes legals" que permetin celebrar-lo. Així ho han assegurat fonts del nucli governamental del procés a l'ACN. A més, aquestes mateixes fonts afirmen que "molts juristes porten molt de temps estudiant totes les possibilitats legals per fer el referèndum amb les màximes garanties". Després que 'El País' hagi publicat que la llei de desconnexió preveu una declaració d'independència immediata en cas que l'Estat impedeixi el referèndum, el Govern "ni confirma ni desmenteix" que aquesta informació correspongui a un dels esborranys que s'han treballat. En canvi, en un comunicat, JxSí diu que "el document publicat no té res a veure amb les versions actuals amb què es treballa" i afegeix que s'ha treballat amb "molts documents i esborranys".
Govern i JxSí han refermat aquest dilluns que l'única via que tenen sobre la taula és el referèndum, evitant així situar-se en un escenari de no referèndum per impediment de l'Estat. El dia que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, el vicepresident, Oriol Junqueras, i el conseller d'Exteriors, Raül Romeva, pronuncien una conferència a Madrid per fer l'última oferta de referèndum pactat a l'Estat, tant Govern com JxSí assenyalen que la prioritat és fer el referèndum i fer-lo de manera acordada amb el govern espanyol.En cas que l'Estat impedeixi votar, Govern i JxSí coincideixen que "no quedarà més alternativa que dotar-se dels mecanismes legals que permetin celebrar-lo" i remarquen que hi ha "molts juristes que porten molt temps estudiant totes les possibilitats legals per fer el referèndum amb les màximes garanties". Per la seva banda fonts de la CUP consultades per l'ACN han assegurat que el text publicat no forma part dels treballs de la ponència parlamentària que van impulsar JxSí i l'esquerra anticapitalista.Segons la informació publicada per 'El País', la disposició final de l'esborrany de llei de desconnexió estableix: "Si l'Estat espanyol impedís de manera efectiva la celebració del referèndum aquesta llei entrarà en vigor de manera completa i immediata quan el Parlament constati aquest impediment".






