directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 08:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 2 de juny de 2017 12:54 h

Cambra adverteix de l'impacte "negatiu" que la vaga dels estibadors tindrà en l'activitat econòmica del país

El president del Port de Barcelona confia que les parts "aprofundeixin en el diàleg" per evitar el conflicte laboral

ACN Barcelona.-El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha advertit de l'impacte "negatiu" que la vaga dels estibadors de la setmana que ve tindrà en els ports de l'Estat i en l'economia en general. En una roda de premsa aquest divendres per valorar la Conferència Anual de l’Associació Europea de Ports (ESPO) que s'ha celebrat aquesta setmana a Barcelona, Cambra ha demanat a les parts que "aprofundeixin en el diàleg" després dels "passos importants" que es van aconseguir amb la modificació i posterior aprovació per part del Congrés del decret de liberalització de l'estiba. "La nostra prioritat és evitar un conflicte. Si finalment dilluns comença la vaga serà una mala notícia i per això confio que les parts implicades tornin a seure per negociar", ha sentenciat.

Per la seva banda, la comissària europea de Transports, Violeta Bulc, s'ha mostrat confiada que empreses i sindicats del sector de l'estiba arribaran finalment a un acord i ha defensat que "el diàleg social és important per gestionar un tema complicat com el dels estibadors. Si acaben pactant tots es beneficiaran i si no tots hi perdran". La responsable comunitària s'ha mostrat comprensiva amb les reclamacions dels sindicats i de les empreses del sector. Sobre les multes que ha d'assumir el govern espanyol pel seu retard en liberalitzar el sector de l'estiba, Bulc ha demanat que s'esperi a la decisió final de la justícia europea.La responsable comunitària també ha anunciat l'impuls d'un fòrum específic perquè els ports europeus debatin sobre el seu paper en el desenvolupament sostenible de l'economia. "Calen ports ben dirigits i que utilitzin tecnologies netes. Europa ha de caminar cap a la descarbonització de la seva economia i cap al concepte de ports intel·ligents". A banda, la comissària ha apostat perquè els estats millorin les connexions ferroviàries dels ports europeus, la seva eficiència logística i el seu trànsit transfronterer.D'altra banda, el president del Port ha confirmat l'interès de la naviliera MSC de construir una terminal de creuers a la infraestructura barcelonina, tot i que ha assenyalat que no hi ha novetats en aquest aspecte. "El procés de negociació amb MSC continua amb normalitat, però encara no s'ha formalitzat la sol·licitud de concessió per part de la naviliera per poder construir la terminal", ha afegit Cambra. El president del Port de Barcelona destaca que aconseguir aquesta inversió significaria un pas més en consolidar l'activitat de creuers a la capital catalana.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.