Cs insta el govern espanyol a convocar "urgentment" la Junta de Seguretat de Catalunya
Lamenta la "manca d'entesa" entre el govern espanyol i el català, però subratlla que la seguretat dels catalans "ha d'estar per sobre"
ACN Madrid.-El portaveu substitut del Grup Parlamentari de Ciutadans al Congrés dels Diputats, Miguel Ángel Gutiérrez, ha presentat una proposició no de llei per instar el govern espanyol a convocar "urgentment" la Junta de Seguretat de Catalunya. Al text, Cs recorda que fa nou anys que l'organisme encarregat de coordinar les polítiques de seguretat de la policia autonòmica i estatal a Catalunya no es reuneix, tot i "l'estat d'emergència actual" del país. El partit taronja ho atribueix a la "manca d'entesa" entre els governs espanyol i català, però afirma que, més enllà d'això, "la seguretat dels ciutadans catalans ha d'estar per sobre de qualsevol situació de conflictivitat" entre administracions.
És per això que Cs considera "necessari" que el govern espanyol, a través del Ministeri de l'Interior, com a "responsable últim de la seguretat dels ciutadans", faciliti la convocatòria d'aquest organisme.Cal recordar que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat aquest dimarts que convocarà la Junta de Seguretat com a molt tard la primera setmana de juliol davant la negativa reiterada del govern espanyol. En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, la consellera de la Presidència i portaveu el Govern, Neus Munté, ha assegurat que el president de la Generalitat té la potestat de convocar-la. "L'ordre del dia està pràcticament pactat des de fa molts mesos, hi ha hagut diferents oferiments de dates i en tot moment en hem trobat amb excuses", ha lamentat Munté per justificar que el Govern hagi decidit en la reunió d'aquest dimarts tirar pel dret i convocar-la de manera unilateral. Munté també ha contraposat l'actitud del govern de Rajoy amb aquest tema amb la "rapidesa" amb què s'ha celebrat la Junta de Seguretat del País Basc.






