Romeva assegura que continuarà fent acció exterior perquè les competències són "plenament efectives"
El conseller suggereix al Tribunal Constitucional que valori el seu propi nom abans de valorar el de la seva conselleria
ACN Barcelona.-El conseller d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència, Raül Romeva, ha refermat que continuarà fent acció exterior després que el Tribunal Constitucional (TC) hagi sentenciat que el departament de Romeva no es pot denominar d'Afers Exteriors. Segons Romeva, l'alt tribunal "s'agafa a una qüestió purament estètica", com és un nom, i el conseller considera que les competències del departament són "plenament efectives". De fet, quan el TC va admetre a tràmit el recurs del govern espanyol, l'executiu català ja va canviar el nom de la conselleria separant les paraules Afers i Exteriors. En un missatge al seu compte de Twitter, Romeva ha llançat un missatge a l'alt tribunal: "Abans de valorar el nom de la nostra conselleria, el Tribunal Constitucional podria aturar-se a valorar el seu", ha afirmat.
Romeva ha assegurat que el departament no disposa encara la sentència i ha lamentat que l'alt tribunal es dediqui a temes irrellevants: "Tenim un Estat disposat a analitzar les qüestions més insignificants però que és incapaç de donar resposta al gran repte polític i democràtic que té al davant", ha conclòs.






