Parlon aposta per apel·lar a la comunitat internacional per evitar que el govern espanyol suspengui l'autonomia
La membre de l'executiva del PSOE defensa que Catalunya sigui reconeguda com a nació però sense trencar la integritat de l'estat espanyol
ACN Barcelona.-La secretaria de Cohesió Social del PSOE i alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon ha apostat per, si cal, apel·lar a la comunitat internacional per tal d'evitar que el govern espanyol apliqui l'article 155 de la Constitució i suspengui l'autonomia de Catalunya. Tot i així, en una entrevista a Catalunya Ràdio, Parlon s'ha mostrat convençuda que no acabarà passant i ha rebutjat la possibilitat de suspendre l'autonomia tot defensant que s'ha de donar "una solució política a un conflicte polític". D'altra banda, Parlon ha defensat que Catalunya sigui reconeguda com una nació i que cal una renovació d'una Constitució que "fa aigües", però sense trencar la integritat de l'estat espanyol.
"Estic convençuda que no succeirà i que farem tots els esforços, si cal apel·lant a la comunitat internacional, perquè no hi hagi una suspensió de l'autonomia de Catalunya per un conflicte polític", ha assegurat Parlon, que ha rebutjat de ple la possibilitat que el govern espanyol apliqui l'article 155 de la Carta Magna.Segons Parlon, és necessari fer un "reset" i "sortir de l'esquema de provocar al màxim perquè el govern espanyol apliqui el pes de la llei per carregar-nos de raons", ha defensat. Parlon també ha lamentat que es visqui un "moment d'alta tensió" i ha considerat que hi ha un clima de "virulència i enfrontament", fent referència als missatges publicats en xarxes socials. L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet també ha lamentat que es vinculi el dret a l'autodeterminació amb la independència i s'ha mostrat partidària d'un referèndum pactat amb l'Estat.






