directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 07:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 22 de juny de 2017 21:14 h

Les dones emprenedores de l'àmbit tecnològic es reivindiquen a Barcelona en una conferència pionera a Europa

Només un 30% de la plantilla a les empreses TIC són dones, i el percentatge es redueix al 10% en els rols més tècnics

ACN Barcelona.-“La diversitat a les empreses és cabdal i les dones aportem una visió essencial”. Amb aquest missatge ha volgut resumir Laura Urquizu, co-fundadora de Red Points, l'objectiu de la conferència “Europe Female Founders” (Dones fundadores a Europa), que s'ha organitzat per primera vegada aquest dijous a Barcelona amb un èmfasi especial en les dones que treballen a l’àmbit tecnològic, on encara només representen un 10% del personal més tècnic. Més de 100 joves emprenedores han participat en aquesta trobada, que s'ha fet íntegrament en anglès. “Barcelona és un lloc fantàstic per empreses de l’àmbit tecnològic perquè hi ha molt talent i molt qualificat, d’arreu del món,” ha assegurat l’emprenedora portuguesa Cristina Fonseca, de Talkdesk. “Estic especialment orgullós de que les dones estiguin entrant en aquest negoci, que està massa dominat per homes,” ha afegit Marc Tluszcz, co-fundador de Mangrove.

'Europe’s female founders' és una iniciativa emmarcada en un cercle de trobades que tindran lloc a diverses ciutats europees i que reivindica la necessitat que hi hagi més dones directives en empreses de l’àmbit de la tecnologia.En aquest context, Laura Urquizu, co-fundadora de Red Points, una empresa que es dedica a la protecció de la pirateria i la falsificació a l’Internet per a empreses, ha reivindicat en comentaris a l’ACN el rol necessari de la dona en un àmbit en el qual moltes de les consumidores són precisament dones i molts dels productes s'hi dirigeixen directament. Les dones, ha remarcat, aporten una visió diferent a l'empresa. “És important començar amb l'educació,” ha dit, afegint que caldria animar les noies al col·legi a desenvolupar-se la seva creativitat tecnològica i explicar que “és molt atractiu desenvolupar una idea i construir una empresa tecnològica”. A l'Estat espanyol la presència de dones a les empreses tecnològiques “és encara molt escassa”, ha explicat.Cristina Fonseca, directiva de l’empresa Talkdesk, una empresa que ofereix solucions de software a centres de trucades, i que té seus a Lisboa i San Francisco, ha destacat que hi ha una manca de dones que puguin ser referent en el món tecnològic. “Per sort això comença a canviar”, ha afegit lamentant, però que la societat encara “condiciona molt”.Segons les dades de la Comissió Europea ofertes per les empreses organitzadores, les dones només representen un 30% dels 7 milions de professionals que treballen en el sector de les TIC a Europa, i només del 10% en els rols més tècnics.Barcelona, ciutat amb potencialLes dues emprenedores també han subratllat a l’ACN el gran potencial de Barcelona com a ciutat tecnològica. “L’ecosistema a Barcelona facilita molt el creixement de les empreses start-ups”, ha dit Urquizu. També ha destacat que és una ciutat “molt oberta” i que "atreu talent d’arreu el món”. La portuguesa Cristina Fontseca ha comparat Barcelona amb Lisboa com a ciutats que atreuen molt de talent i tenen molta diversitat, un valor afegit “bàsic” en l’àmbit tecnològic. També ha explicat que a Europa el treball en equip és molt important, encara que ha admès que als Estats Units la feina va més ràpid i els processos són més eficients. “El més important és aconseguir un equilibri”, ha dit en referència a la igualtat de gènere a les empreses. La conferència ha estat organitzada per Yannick Oswald, associat del fons de capitals de risc Mangrove Capital, inversors en start-ups importants i empreses tecnològiques com ara Skype, Job Today o Wallapop.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.