directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 17:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de juny de 2017 13:53 h

En Comú Podem demana la compareixença al Senat d’Artur Mas i Jordi Pujol sobre els presumptes casos de corrupció a CDC

Al llistat també hi figuren els extresorers Andreu Viloca i Daniel Osàcar, el diputat Germà Gordó, i els fiscals del casos Palau, Pretòria i 3%

ACN Barcelona.-El grup d’En Comú Podem ha demanat la compareixença d’Artur Mas i Jordi Pujol al Senat per explicar com es finançava Convergència Democràtica de Catalunya al seu propi Pla de Treball per la Comissió d’Investigació sobre finançament il·legal dels partits, que ha presentat aquest divendres a la Cambra Alta. Al llistat també hi figuren altres ex-alts càrrecs del CDC, com els ex-tresorers Andreu Viloca i Danial Osàcar, el diputat del Parlament de Catalunya, Germà Gordó, així com els fiscals dels casos Palau, Pretòria i del cas 3% perquè compareguin juntament amb càrrecs i ex-càrrecs del PP, empresaris i donants.

Al Pla de Treball que presentarà el grup català es demana també la compareixença d’experts en transparència com la de l’exfiscal Anticorrupció, Carlos Jiménez Villarejo; la vicepresidenta de MásDemocracia, María de los Reyes Montiel; el Fundador i Director de CIVIO, David Cabo, o el Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Asens. Aquest divendres es tanca el termini per presentar els esborranys dels plans de treball per la Comissió d’Investigació i el proper dilluns 26 es definirà el Pla de Treball final, malgrat “l’amenaça” del Partit Popular de fer servir la seva majoria absoluta a la Cambra per decidir el redactat final. “Mentre al Congrés dels Diputats s’han fet 6 reunions per redactar el Pla, aquí només se’n vol fer una i amb la majoria absoluta del PP amenaçant”, ha criticat el senador Óscar Guardingo.Aquesta comissió es va crear, a diferència de la del Congrés dels Diputats, centrada en el finançament irregular del Partit Popular, per investigar casos de corrupció a tots els partits polítics a causa dels vots a favor dels populars i del PDECAT. Guardingo ha titllat d’ “indignant” que siguin “els partits de Bárcenas i de la Mare Superiora” els que demanin investigar la resta de partits quan, ha apuntat, són els partits amb més processos judicials oberts per finançament irregular. “És una farsa, el PP vol fer servir aquesta Comissió per contra programar la del Congrés”, ha explicat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.