El govern espanyol censura que Parlón contesti sobre "futuribles" i es mostra convençut del suport del PSOE contra l’1-O
Méndez de Vigo: "La posició del PSOE és ferma"
ACN Madrid.-El portaveu del govern espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, ha censurat aquest dijous que la secretària de Cohesió Social del PSOE i alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, s'avingués a contestar una pregunta sobre "futuribles" dijous a Catalunya Ràdio quan va ser preguntada per l'actuació del PSOE en el cas que l'executiu de Rajoy apliqués el 155 de la Constitució, i s'ha mostrat convençut de la postura "ferma" del PSOE en contra del referèndum. A la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Méndez de Vigo ha expressat la "satisfacció" del seu govern pel suport que Pedro Sánchez va expressar a Mariano Rajoy respecte a Catalunya durant la trucada que van mantenir aquesta setmana. “Nosaltres estem satisfets amb la trucada de Sánchez, i sempre és dolent contestar a futuribles”, ha afirmat Méndez de Vigo, que ha assegurat que el cas de les declaracions de Parlón és “un bon exemple” d’aquesta màxima i del que “no s’ha de fer”.
Méndez de Vigo ha fet referència d'aquesta manera a les declaracions de la nova secretària de Cohesió Social del PSOE, que va expressar en una entrevista a la ràdio pública catalana l'oposició del PSC i del PSOE al referèndum, però va defensar que en el cas que el govern espanyol apliqui l'article 155 de la Constitució "S'apel·li a la comunitat internacional" per evitar-ho."La posició del PSOE és una posició ferma que agraïm, que és la que enllaça amb el PSOE del 1978 com a forjador del text constitucional, i no tenim el menor dubte”, ha sentenciat en resposta a una pregunta sobre aquesta qüestió.El portaveu del govern espanyol ho ha exemplificat amb la votació d’aquest dijous al Congrés dels Diputats, on el PSOE va votar amb PP i Cs contra una moció del PDeCAT que demanava instar l’Estat a “respectar” el referèndum.Pel que fa a l’apel·lació de Parlón a les instàncies internacionals, Méndez de Vigo ha assegurat que els organismes internacionals han estat “igual de clares que el govern” espanyol i “han dit per activa per passiva que les qüestions relatives a l’organització territorial de l’estat són competència exclusiva de l’Estat”.“Les instàncies internacionals saben que a Espanya com en qualsevol altre país de la UE cal complir la llei i no dur a terme actes il·legals”, ha sentenciat.






