directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 20:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 23 de juny de 2017 14:38 h

La Villarroel revisa 'Paraules encadenades', un dels primers textos de Jordi Galceran

L'espectacle s'estrena en el marc del Grec amb un nou repartiment

ACN Barcelona.-El thriller 'Paraules encadenades' de Jordi Galceran torna a escena aquest juliol dirigit per Sergi Belbel. L'obra estrena nou repartiment amb David Bagés i Mima Riera i, com a novetat, l'acció se situa en un teatre abandonat a mitjans dels anys 90. Un psicòpata (David Bagés) mostra fotografies de les seves víctimes a una infermera (Mima Riera) a qui ha segrestat. Tant el dramaturg com el director han explicat que el repartiment "està a l'alçada" d'un text que conté "molt patiment" i escenes pujades de to. "El càsting és el primer al·licient d'una producció senzilla que hem mantingut als anys 90", ha explicat el director Sergi Belbel. L'espectacle s'estrenarà a La Villarroel el proper 4 de juliol en el marc del Grec.

Els actors, Mima Riera i David Bagés, és la segona vegada que treballen junts. Precisament van compartir escenari com a parella, per primera cop, amb la comèdia 'El test'. És per això que tant el director Sergi Belbel com els propis actors han coincidit en què "ja existeix una complicitat" que facilita portar a escena el text. "Treballar amb aquest projecte ha estat un plaer i els dos intèrprets ho han fet molt fàcil perquè s'ho agafen amb molta passió", ha declarat Belbel. L'obra "té un punt de patiment molt gran" i en alguns moments presenta escenes pujades de to.El que va ser un dels primers textos que va suposar l'èxit" del dramaturg Jordi Galceran s'ha retocat únicament en l'espai on se situa l'acció. "L'obra està ubicada en un teatre abandonat. Aquest petit gran canvi ens ha fet adonar que sembla que l'espectacle hagués estat escrit perquè es fes en aquest espai", ha assegurat Galceran.Segons ha explicat Galceran, el principal repte de portar aquest thriller al teatre és que requeria "aportar la mateixa tensió que pots veure al cinema". Un repte que "s'ha assolit" amb dos actors que "aconsegueixen" crear tensió. Per la seva banda, l'actor David Bagés ha dit que el muntatge "li fa especial il·lusió" perquè "és un gran repte" per la seva carrera. "Ha gaudit molt perquè el text està molt ben escrit, et deixa córrer i, a més, ja ens coneixíem amb la Mima", ha subratllat.El clàssic del teatre contemporani, 'Paraules encadenades', és un "petit brillant joc cruel" que tracta temes universals com l'engany i la traïció i que mostra els matisos de les persones. "Els dos personatges passem per llocs inimaginables, fem un viatge molt bèstia", ha comentat l'actriu Mima Riera. Amb aquesta nova producció, Jordi Galceran i Sergi Belbel tornen a treballar junts després de l'èxit 'd'El Crèdit' i 'El mètode Gronholm'. En el marc del Grec es podrà veure del 4 de juliol al 6 d'agost al Teatre La Villarroel. 'Paraules encadenades' es va estrenar l'any 1998 al Teatre Romea, dirigit per Tamzin Townsend, amb Emma Vilarasau i Jordi Boixaderas.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.