directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 01:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dilluns, 26 de juny de 2017 10:34 h

Audax Energia centra el pla d'expansió en el mercat llatinoamericà amb operacions a Panamà i República Dominicana

La multinacional badalonina no renuncia a continuar creixent per Europa i fixa Bèlgica i França com a pròxims objectius

ACN Badalona.-El pla estratègic d'Audax Energia s'ha vist superat abans del previst. El grup multinacional, amb seu a Badalona i dedicat principalment a la producció i distribució d'energia per a pimes, preveia facturar 1.000 d'euros el 2020, però aquest 2017 ja s'assolirà l'objectiu. El CEO d'Audax, José Elías, explica que aquesta planificació s'haurà de redimensionar i una de les branques on es posarà més èmfasi és el pla d'expansió i internacionalització: "Sobretot volem focalitzar-nos en veure operacions a Llatinoamèrica", ha dit en una entrevista a l'ACN. En aquest sentit, el grup ja ha començat la construcció de plantes de producció d'energia a Panamà i República Dominicana. Pel que fa a Europa, Audax és present ja a sis països i en els pròxims anys preveu continuar eixamplant fronteres. Bèlgica i França són els pròxims objectius.

La complexitat del mercat llatinoamericà pels inversors estrangers no atura els plans d'expansió d'Audax, que veu en l'altre costat de l'Atlàntic "l'extensió natural" del mercat espanyol. Actualment l'empresa està posant els peus a República Dominicana i Panamà, on preveu impulsar dos projectes ben diferenciatsElías detalla que a Panamà l'estratègia es limitaria a produir i vendre energia a la filial de Gas Natural Fenosa, donat que el mercat de les elèctriques no està liberalitzat i tampoc es pot exportar a cap altre país per la inexistència d'un mercat únic. A República Dominicana, d'altra banda, es buscaran acords bilaterals amb indústries per subministrar directament el client final.Abans de consolidar la implantació de la companyia a Llatinoamèrica, Audax vol agafar "embranzida" a Europa, on la seva presència és més notable. L'objectiu és obrint nous mercats i consolidant els existents. "Volem créixer a dos dígits en els mercats més madurs, com Espanya, Portugal o Holanda", explica el CEO del grup.En altres països, com Alemanya o Polònia la implantació d'Audax és menor i, per tant, la capacitat de creixement és més gran: "Aquí doblem la cartera de clients cada trimestre perquè encara tenim molt camí per recórrer", assegura Elías. També Itàlia, explica, és un mercat amb projecció. Pel que fa a nous mercats, els plans de l'empresa passarien per Bèlgica i França.Un creixement meteòric El creixement del grup Audax no ha deixat d'estar en efervescència, des de que l'any 2010 José Elías va deixar el món de la construcció, on feia instal·lacions elèctriques, per fundar una petita comercialitzadora d'energia per a pimes, coincidint amb la liberalització del sector i amb l'objectiu de deixar enrere la crisi de la bombolla immobiliària.El 2012 es funda el que avui és coneix com a Audax, que actualment aplega un total de 26 empreses i més de 2.000 treballadors a tota Europa. Tot i la diversitat d'empreses que aplega el grup –Audax va adquirir l'any passat Aspy, l'antiga societat de prevenció d'Asepeyo, i té fins i tot una empresa d'helicòpters–, el 90% de la facturació prové del sector de l'energia.En l'últim any i mig, de fet, el grup ha invertit més de 250 MEUR en comprar empreses per continuar fent gran el negoci. De portes endins, pròximament està previst també que la companyia ampliï les seves instal·lacions de Badalona amb 10.000 nous metres quadrats d'oficines.Amb tot, la trajectòria meteòrica d'Audax han fet mereixedor el seu fundador, José Elías, de ser un dels candidats que opta el pròxim 5 de juliol al Premi Jove Empresari, el guardó que atorga anualment l'Associació de Joves empresaris de Catalunya (AIJEC). L'entitat representa uns 400 joves emprenedors catalans menors de 41 anys amb empresa pròpia i de tots els sectors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.