directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 17:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Llobregat doble fletxa Dimecres, 5 de juliol de 2017 14:03 h

Cornellà ha realitzat 17 actuacions contra la ocupació il·legal d'habitatges aquest any, més del doble que el 2016

Els autors han estat mitja dotzena de persones, tres d'elles reincidents

ACN Cornellà de Llobregat.-La Guàrdia Urbana de Cornellà de Llobregat ha realitzat en el que portem d'any 17 actuacions contra la ocupació il·legal d'habitatges, més del doble de les 12 realitzades el 2016. Entre elles destaca les agressions que va patir una parella d’una de les comunitats de veïns afectades. Es tracta d'una pràctica cada cop més habitual al municipi en què determinades persones ocupen pisos il·legalment per rellogar-los o vendre'ls. Els 17 casos atesos aquest any han estat perpetrats per només sis persones, tres d'elles reincidents. En un comunicat, el consistori assegura que si no s'han realitzat més actuacions és perquè la llei només permet detenir els autors quan se'ls enxampa forçant l'entrada dels habitatges per danys o robatori.

Per aquest motiu, l’ajuntament ja va aprovar en el ple del passat mes de març una moció per donar suport a la iniciativa de modificar la normativa per recuperar pisos ocupats il·legalment, en els termes que proposen membres del Col·legi d’Advocats de Barcelona. La modificació de la Llei d’Enjudiciament Civil consisteix a incorporar un incís que permeti desallotjar i recuperar immediatament la possessió d’un habitatge sempre que els seus propietaris (o usufructuaris) siguin persones físiques, entitats socials o administracions públiques amb habitatges socials. Així, mitjançant un acte judicial el tribunal podria acordar la immediata entrega del pis al demandant.Actualment, per desallotjar un pis, cal que un tribunal dicti l’ordre després d’un procediment judicial que, segons les circumstàncies, pot allargar-se durant mesos. Una demora, lamenten des del consistori, que agreuja el problema social i a més també genera greus conflictes de convivència amb la resta de veïns, fruit dels mètodes violents i intimidatoris que fan servir els grups organitzats.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.