directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 06:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 22 de juliol de 2017 20:47 h

Carles Ruiz acusa els governs català i espanyol de jugar a fet i amagar amb la darrera mesura de control de finances

El representant del PSC a l’executiva del PSOE creu que aquest joc “no porta enlloc”

ACN Tortosa.-Carles Ruiz, representant del PSC a l’executiva del PSOE, creu que la Generalitat “juga a amagar” i el govern espanyol “juga a descobrir-ho i aturar-ho”, en referència al nou acord del Consell de Ministres on s’ordena controlar les finances del Govern per evitar que es destinin recursos a l’1-O. “Prou ja”, ha demanat Ruiz, que ha considerat que “l’únic que fan és perdre el temps” perquè “aquest joc no porta enlloc”. En aquesta línia, els ha emplaçat a treballar “per solucionar els problemes” dels ciutadans. “Què passarà després de l’1-O? Que si es vota no, ens quedarem igual i, si es vota sí, no es podrà fer res perquè no es podrà votar com s’està plantejant”, ha valorat Ruiz aquest dissabte des de Tortosa, on ha participat a la Festa del Renaixement.

Ruiz també ha criticat que la Generalitat "no estigui pensant en com governar sinó en garantir que la gent que té dins del govern sigui fidel". "Això dificulta fer política", ha lamentat el representant del PSC a l'executiva federal del PSOE, que ha demanat que aquesta dinàmica "s'aturi" i ha desitjat que a partir de l'octubre "s'acabi aquest joc" i comenci a pensar en el benestar dels ciutadans. I "aquest joc", segons Ruiz, "ha d'acabar amb les mesures que els socialistes estem presentant per establir ponts de diàleg" a partir de l'octubre."Si els governs no ho fan, els ciutadans han de demanar unes eleccions que canviïn això i que hi hagi una altra dinàmica que els afavoreixi més". En aquesta línia, ha denunciat "la situació d'immobilitat des de fa sis anys a Catalunya".Ruiz també ha valorat la darrera enquesta de Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), en què es desprèn que el 62,4% dels catalans votaria sí al referèndum i el 37,6% apostaria pel no, amb una participació del 67,5%. "Si preguntem per la reforma constitucional, votarien encara més ciutadans", ha opinat Ruiz, que creu que la gran majoria vol un canvi en les relacions entre Catalunya i Espanya. "Els socialistes aposten per treballar pel que vol la majoria dels catalans i no "pel més difícil i pel final", ha conclòs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.