El Govern impugnarà l’expedient del Tribunal de Comptes pel 9-N i la designació de la instructora
Turull explica també que recorrerà la personació de l’advocat de l’Estat i avisa que el procediment no s’està fent correctament
ACN Barcelona.-El Govern de la Generalitat ha anunciat aquest dimarts que impugnarà l’expedient del Tribunal de Comptes que investiga si l’expresident Artur Mas i els exconsellers Irene Rigau, Joana Ortega i Francesc Homs han de fer front al pagament de les despeses del 9-N. El portaveu de l’executiu, Jordi Turull, ho ha explicat en la roda de premsa posterior a la reunió del Govern, tot denunciant que, a més, el procediment no s’està portant a terme de manera correcta. Segons el portaveu, s’ha nomenat ja una instructora del cas “abans que acabi el termini per poder recórrer l’expedient” i això, al seu criteri, resulta irregular. Turull, a més, ha retret que s’hagi escollit com a instructora “una exconsellera del govern madrileny del PP d’Esperanza Aguirre”. És per això que el Govern ha decidit recórrer tant l’expedient en sí com el nomenament de la instructora.
Per últim, Turull ha considerat també poc habitual que “un advocat de l’Estat es personi en el cas, perquè mai s’ha fet”. “No té legitimació per fer-ho i també ho recorrerem”, ha avançat el portaveu del Govern. Per a Turull, tot aquest expedient i el que l’envolta forma part de “la línia d’assetjament judicial, per terra, mar i aire, que porta a terme el govern espanyol” contra la Generalitat.






