directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 20:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garraf doble fletxa Dimarts, 25 de juliol de 2017 16:54 h

El port de Vilanova i la Geltrú assoleix més de 100.000 tones de mercaderia el primer semestre, un 43% més

Destaca el bon comportament de la sal per al desgel i la consolidació del silicat de ferro

ACN Vilanova i la Geltrú.-El port de Vilanova i la Geltrú i la Geltrú ha assolit un tràfic de 101.166 tones de mercaderies durant el primer semestre, amb un increment del 43% respecte el mateix període de l'any passat. Destaca el bon comportament de la sal per al desgel (62%), que es continua situant com la primera mercaderia del port i també s'ha consolidat el silicat de ferro (10,5%). A més, s'ha reprès l’operativa dels productes siderúrgics (14%) i s'han mantingut els tràfics de ciment (4,5%) i fusta (3%) i s’ha incorporat la ferralla (6%). Segons el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, el port vilanoví "continua el camí de la recuperació, consolida tràfics i incorpora nous productes" i ha valorat "l'esforç de tots els agents implicats en l'activitat".

L’activitat comercial ha posicionat el port vilanoví com la sortida al mar del teixit industrial de la Catalunya interior i el corredor de l’Ebre. Aquest semestre s’ha exportat un 82% de productes com la sal per al desgel, ferralla, perfils d’acer i ciment. Principalment a països europeus i països del nord d’Àfrica. Pel que fa a la importació de silicat de ferro, fusta i productes siderúrgics procedent dels països de l’est i de països nòrdics.Si s’acompleixen les expectatives per al segon semestre, el port vilanoví espera tancar l’exercici amb un important increment respecte a l’any passat, per continuar situant-se com a tercer port de Catalunya en l’activitat comercial.D'altra banda, les obres de dragatge per recuperar els set metres de calat i afavorir la maniobrabilitat dels grans vaixells han finalitzat aquests dies i han tingut un cost de 168.000 euros i un termini d'execució de quinze dies. El calat de l’accés disminueix periòdicament a causa de la sorra que aporta la pròpia dinàmica del litoral, això fa que s’hagin de fer obres de manteniment.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.