directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 22:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 25 d'agost de 2017 17:21 h

EL CGE avala la llei del vot electrònic i recomana que es facin proves abans d'aplicar-lo

El Consell aprova el dictamen per majoria i amb un vot particular en contra

ACN Barcelona.-El Consell de Garanties Estatutàries ha avalat el projecte de llei del procediment de votació electrònica per als catalans residents a l'estranger. L'organisme, que hi ha donat el vistiplau amb una majoria de set vots a favor i un en contra, considera que el text no contradiu la Constitució. Així ha respost a la petició de dictamen de Cs. Garanties també conclou que el projecte de llei tampoc vulnera el principi de seguretat jurídica que estableix l'article 9.3 de la Constitució en detallar com fer la sol·licitud del vot electrònic. Alhora Garanties també recomana que es facin proves abans d'aplicar-lo per "garantir el correcte funcionament i la fiabilitat del sistema".

El Consell de Garanties considera, doncs, que el vot electrònic no pot ser aplicable ni estar disponible per als electors fins que s'hagin fet els "tests necessaris". Tampoc fins que no s'hagin signat els protocols i els convenis de col·laboració que estableix el projecte de llei. Les conclusions han rebut l'aval de set membres, amb el vot particular de Carles Jaume Fernández que conclou que sí que és contrari a la Constitució i a alguns articles de la LOREG. Els dictàmens del Consell no tenen caràcter vinculant.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.