directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 16:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 28 d'agost de 2017 16:55 h

El govern espanyol diu que la Llei de transitorietat “no s’aplicarà”

Sosté que la presentació de la Llei de transitorietat acordada entre Junts pel Sí i la CUP és un acte més “d’escenificació”

ACN Madrid.-La Llei de transitorietat presentada aquest dilluns pels grups de Junts pel Sí i la CUP al Parlament “no s’aplicarà”. Així de contundents es mostren fonts pròximes al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, després que els grups independentistes han anunciat la intenció de registrar la Llei abans de l’1-O i activar-la en el cas d’un “sí” al referèndum. Segons aquestes fonts, el d’aquest dilluns és un acte més “d’escenificació” que els grups que donen suport al Govern no ha registrat encara a la cambra catalana, i que en aquest moment serà recorreguda al Tribunal Constitucional, en la línia del que ha fet l'executiu amb la resta d’iniciatives encaminades a culminar el procés. Previsiblement el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, farà referència a aquesta qüestió a la roda de premsa programada per a les 18.30 a París, que oferirà conjuntament als presidents de França, Alemanya i Itàlia a la cimera que té lloc a la capital gala.

Aquest dilluns el ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, no ha fet referència explícita a la Llei, però en unes manifestacions aquest matí a la cadena COPE ha assegurat que el seu executiu no permetrà que se celebri el referèndum. “Sóc de l’opinió que no hi haurà referèndum” i “l’únic que puc assegurar és que si s’entossudeixen en que n’hi hagi, la nostra obligació és que no n’hi hagi”, ha dit.Segons Zoido, la resposta del govern espanyol se cenyirà a l’aplicació de “l’imperi de la Llei”. “El govern d’Espanya defensarà la unitat d’Espanya, la sobirania nacional, i se’ns dubte la il·legalitat d’un referèndum il·legal”, ha dit. Aquest dilluns el president espanyol, Mariano Rajoy, ha mantingut una conversa telefònica amb el líder del PSOE, Pedro Sánchez, on tots dos s’han emplaçat a consensuar la resposta al referèndum. El secretari general dels socialistes ha transmès a Rajoy el “rebuig frontal” del PSOE a “l’engany” de la Llei de transitorietat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.