directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 11:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 8 de setembre de 2017 00:45 h

Iceta qualifica la llei de transitorietat de “nyap jurídic monumental” fet per “liquidar la Constitució i l’Estatut”

El líder del PSC vaticina que després de la intervenció del TC, la norma “anirà a la paperera de les iniciatives suspeses, anul·lades i que poden comportar sancions”

ACN Barcelona.-El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha qualificat aquest dijous la llei de transitorietat de “nyap jurídic monumental”. Per al socialista, el desastre comença pel propi títol de la llei de transitorietat jurídica i fundacional de la república. “Com poden establir un règim transitori i alhora fundacional?”, ha preguntat. Per al líder del PSC, el propòsit d’aquesta norma és “liquidar la Constitució i l’Estatut, i substituir-los per un model d’escasa qualitat democràtica no se sap si inspirat en Kosovo o en Montenegro”. A més, Iceta ha recordat que aquesta llei “contravé les instruccions del Tribunal Constitucional”, i per tant, ha vaticinat que “anirà a la paperera de les iniciatives parlamentàries primer suspeses i després anul·lades, i que a més pot comportar sancions que després seran lamentades encara que hagin estat autoinfligides”.

Iceta també ha volgut posar en dubte els motius per tramitar amb urgència una llei com aquesta. “Per què volen fer-ho avui? Per demostrar que va de debò? Per intentar que participin els que no estan d’acord? O com saben que no se celebrarà l’1-O volen que, al menys, hagi quedat alguna cosa al DOGC ni que sigui per 48 hores?”, s’ha preguntat, tot afegint que els independentistes “saben que no hi haurà referèndum ni república catalana, però volen que quedi per escrit”. “Volen passar a la història encara que sigui amb una nota a peu de pàgina”, ha conclòs el socialista.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.