directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 05:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dimecres, 20 de setembre de 2017 09:55 h

Territori i Sostenibilitat instal·la un nou sistema de gestió de mobilitat al corredor de la C-55, C-16 i C-58, al Bages

Els treballs compten amb un pressupost de 2,4 MEUR i tindran una durada de nou mesos, set per a l'execució de les obres i dos per efectuar proves

ACN Manresa.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat les obres per instal·lar un sistema de gestió intel·ligent de mobilitat al corredor de la C-55, C-16 i C-58, al Bages. Les obres suposaran la instal·lació de sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable. Aquesta actuació ha de permetre millorar la seguretat i la canalització del trànsit i forma part del conjunt de millores que s'han implantat a les carreteres de l'entorn de Manresa, com les obres dutes a terme a la C-55 i el sistema de descomptes implantat a l'autopista de Terrassa, la C-16. Els treballs compten amb un pressupost de 2,4 MEUR i tindran una durada de nou mesos, set per a l'execució de les obres i dos per efectuar proves.

Les obres suposaran la instal·lació de sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable. El projecte inclou la instal·lació de cinc panells d'informació variable a diversos punts de la C-55 i la C-16 i en d'altres carreteres confrontants que indicaran l'estat de les vies i del trànsit, indicant el temps de recorregut. Aquests panells seran en forma de pòrtic o banderola, és a dir, que quedaran just a sobre dels carrils. En el tram de la C-55 comprès entre Castellbell i el Vilar i Manresa, s'instal·laran senyals de missatge variable (col·locats al costat de la calçada) per informar els usuaris de la velocitat màxima o de restriccions de trànsit en funció de l'estat de la carretera i de possibles incidències. També es disposarà d'un sistema de sensorització a la calçada, integrat als panells informatius, que permetrà, per exemple, adaptar les restriccions del trànsit a les condicions meteorològiques.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.