directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 23:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dimecres, 20 de setembre de 2017 17:00 h

Milers de persones es concentren a la plaça Major de Vic per protestar contra la macrooperació de la Guàrdia Civil

Un grup de manifestants s'ha dirigit a la caserna de la Guàrdia Civil per mostrar el seu rebuig

ACN Vic.-Amb crits de 'Votarem', 'Independència', el cant dels Segadors i l'Estaca, unes 3.000 persones s'han concentrat aquest dimecres al migdia a la plaça Major de Vic per protestar contra la macrooperació de la Guàrdia Civil per l'organització del referèndum de l'1 d'octubre. Durant l'acte s'ha llegit un manifest on s'ha denunciat el "gravíssim deteriorament de les llibertats" i s'ha traslladat el suport a tots els alcaldes investigats per la Fiscalia i a la batllessa de Vic, que també estava present a la concentració. Al final de l'acte, una quinzena d'advocats del Col·legi d'Advocats de Vic, vestits amb la toga, han volgut fer notar la seva veu a favor de la independència i el dret a votar. Desenes de manifestants s'han desplaçat fins a la caserna de la Guàrdia Civil de Vic on han fet notar el seu rebuig a l'operació.

Vic s'ha mobilitzat aquest dimecres al migdia a favor de la democràcia i en contra les detencions de la Guàrdia Civil i ho tornarà a fer aquest vespre a la Plaça Major. Unes 3.000 persones s'han aplegat a partir de les dues del migdia davant del consistori vigatà per protestar contra les detencions i escorcolls que està duent a terme la Guàrdia Civil. Els concentrats han exhibit pancartes on es podia llegir 'Vota Sí', 'Fora les forces d'ocupació', 'Que se'n vagin!' o 'Democràcia' i han proferit crits a favor de la independència i el dret a votar. Un dels integrants del Moviment 30\/03 –que es va crear per donar suport al regidor cupaire Joan Coma-, Joan Figuerola, ha estat l'encarregat de llegir un manifest de suport a la democràcia i ha denunciat un "gravíssim deteriorament de les llibertats públiques i ciutadanes". Des del Moviment també s'ha volgut donar suport a tots els alcaldes investigats per la Fiscalia i, en especial, a la batllessa de Vic, Anna Erra, que també era present a l'acte. De fet, a la mobilització també hi ha hagut la presència de diversos regidors del consistori, així com també alguns alcaldes de la comarca d'Osona. En declaracions als mitjans de comunicació, l'alcaldessa de Vic ha denunciat que aquest dimecres l'Estat "ha sobrepassat els límits contra la democràcia". Per Erra, el govern espanyol "té massa por de Catalunya i del moviment imparable que hi ha" perquè, segons ella, "això no té aturador". La batllessa ha demanat a la població que faci una "resistència pacífica" i "demostri una lliçó: que les persones sabem estar al carrer demanant però amb molta pau". Un cop s'ha dissolt la concentració a la Plaça Major, desenes de manifestants s'han dirigit a peu fins a la caserna de la Guàrdia Civil de Vic, al carrer Font dels Frares. Allà, els concentrats han tornat a repetir proclames a favor de la independència i s'ha cantat el 'Passi-ho bé'. A més, també s'han penjat cartells on es llegia 'Que se'n vagin'. Aquest vespre a les vuit hi ha una nova concentració a la Plaça Major de Vic. Els alcaldes de la comarca, que estaran reunits al Consell d'Alcaldes d'Osona, es dirigiran en comitiva des de l'edifici del Sucre fins a la Plaça Major.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.