directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 00:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 21 de setembre de 2017 10:30 h

Entitats valencianes convoquen noves accions per la democràcia i la llibertat i contra la repressió al poble català

La setmana vinent s'organitzaran taules rodones pel dret a decidir i una concentració l'1 d'octubre sota el lema 'Ara, democràcia'

ACN València.-Entitats, sindicats, partits i associacions valencianes agrupades sota el lema 'Ara, democràcia' han convocat nous actes "per la democràcia i la llibertat i contra la repressió al poble català". Segons que ha informat la Plataforma pel Dret a Decidir (PDAD) del País Valencià a través d'una nota de premsa el pròxim dilluns 25 de setembre al Teatre Micalet de València s'ha organitzat una taula rodona pel dret a decidir amb la participació del president del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i Nacionals (CIEMEN) David Minoves, la portaveu de l'International Commission of European Citizens (ICEC) Anna Arquès i la coordinadora de la Xarxa País Valencià pel Dret a Decidir, Consol Barberà.

En aquesta mateixa línia, s'han organitzat taules redones a Elx (26 de setembre), Alacant (27 de setembre) i Castelló (28 de setembre). Així mateix, la PDAD ha convocat una concentració, assemblea ciutadana i manifestació sota el lema 'Ara, democràcia' el pròxim 1 d'octubre a les 18:30 hores a la plaça de l'Ajuntament de València. A més, preveuen la possibilitat de convocar accions durant el proper cap de setmana (aquest dissabte 23 o diumenge 24) i "accions de resposta immediata" en funció de com evolucioni la situació a Catalunya.Segons que ha informat, la PDAD per a les organitzacions agrupades sota el lema 'Ara democràcia' "el govern de Rajoy ha ultrapassat totes les línies vermelles trencant la legalitat i les normes bàsiques de la convivència democràtica a Catalunya". Les entitats, sindicats, partits i associacions agrupades consideren que hi ha hagut "un atac a les institucions democràtiques de Catalunya i partits polítiques i entitats socials que estan defensant el dret a decidir de les catalanes i catalans".Al respecte, han fet una crida al poble valencià per mobilitzar-se "en defensa de les llibertats democràtiques i del dret a decidir del poble català" davant l’actuació "autoritària i antidemocràtica" del govern espanyol que "s’ha negat en tot moment en obrir vies de diàleg i de negociació per donar una sortida satisfactòria a les reivindicacions legítimes del poble català".Aquest dimecres al vespre milers de valencians van sortir al carrer en les principals capitals i ciutats per protestar contra "l'acció repressora de l'Estat" i en "solidaritat amb el poble de Catalunya". Les concentracions es varen produir davant les seus de la delegació del govern espanyol a València, Alacant i Castelló així com davant dels ajuntaments d'Elx, Pedreguer i Alcoi.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.