directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 17:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Diumenge, 1 d'octubre de 2017 15:03 h

"Hem de mantenir-nos units i que hi hagi sempre gent al col·legi per evitar que vingui la policia i s'emportin les urnes"

Una multitud es concentra a l'exterior al pavelló de Palau de Girona i fan cua per votar en una de les tres meses

ACN Girona.-Una multitud es concentra a l'exterior del pavelló de Palau de Girona, on hi ha tres meses de votació aquest 1-O, per impedir que la policia hi entri i s'emporti les urnes. "Hem de mantenir-nos units i que sempre hi hagi gent aquí, fins i tot a l'hora del recompte, per evitar que vingui la policia i s'emporti les urnes", ha dit un dels responsables del col·legi, que s'ha dirigit als centenars de persones amb l'ajuda d'un megàfon. A fora, els crits de "Votarem, votarem!!" i a favor de la independència se succeeixen. Mentrestant, a l'interior, nombrosos gironins fan cua per exercir el seu dret a vot en el referèndum. Els membres de les meses els agafen el DNI a mà. A més de Palau, a la ciutat també es pot votar en altres llocs com el col·legi Eiximenis, el centre Cívic del Barri Vell, la Casa de Cultura o l'escola El Pla.

Fins a la una del migdia, 2.805 gironins havien votat al referèndum d'autodeterminació al col·legi situat al pavelló de Palau de la ciutat. Aquest col·legi, on hi ha tres meses, s'ha convertit en un dels punts de concentració de la ciutadania, després de les càrregues policials d'aquest matí en diversos locals de la ciutat (on els agents s'han endut urnes i material de l'1-O).A hores d'ara, més d'un miler de persones s'apleguen a l'exterior del pavelló. La consigna és clara: mantenir-se units per evitar que la policia espanyola o la Guàrdia Civil els puguin desallotjar i s'emportin el material de votació. "Hem de fer que hi hagi gent sempre, fins i tot a l'hora de la votació, per garantir el referèndum", ha dit un dels responsables, amb l'ajuda d'un megàfon.La gent que hi ha a l'exterior coreja a l'uníson proclames com "Votarem, votarem!!" o "Independència!". I a dins, hi ha cues per poder votar. Entre les que han pogut dipositar ja el seu vot a l'urna hi ha la Mireia Murlà, una veïna de la ciutat. "Fa molt temps que sóc independentista, però ja no vinc només per això; ara es tracta de defensar la llibertat de poder decidir què som, perquè l'Estat ens ho ha pres tot i ens ha fer tornar a una època que ja havia passat", ha dit. "Un sí massiu"Un dels responsables del col·legi electoral, Carles Bonaventura, ha fet una crida a la ciutadania perquè ompli massivament les urnes. "Tot i els impediments i la violència indiscriminada per part de l'Estat, hem de fer que el resultat sigui el d'un sí massiu", ha dit. Bonaventura ha recordat que el cens és universal i ha reiterat que, davant del "bombardeig de l'Estat", cal que el referèndum tingui un alt índex de participació. A Girona ciutat, en aquests moments, es pot votar als col·legis del centre cívic del Barri Vell, Carme-Vista Alegre, Pedret, Pont Major, Sant Daniel, Montjuïc, la Casa de Cultura i el Pla, a més dels pavellons de Palau i de Santa Eugènia. En altres llocs, com al Servei Municipal d'Ocupació, situat a Sant Narcís, la gent ha resistit i la policia –tot i que hi ha anat- no s'ha endut les urnes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.