L'exministre d'Afers Exteriors reconeix que "el relat de la Generalitat s'està imposant a les raons d'Espanya"
Margallo no parla de referèndum però diu que Catalunya ha aconseguit "una demostració de força per guanyar la batalla mediàtica" a l'estranger
ACN Madrid.-L'exministre d'Afers Exteriors, Juan Manuel García-Margallo, ha reconegut que el relat que està fent la Generalitat sobre el referèndum a l'estranger "s'està imposant a les raons d'Espanya". A nivell d'imatge exterior, l'exministre assegura que l'Estat ha contrarestat els arguments de Catalunya "amb certa debilitat" i creu que cal "explicar molt bé les raons d'Espanya a nivell internacional". En declaracions a La Sexta, Margallo assegura que està al costat de la "unitat d'Espanya" i nega que el que està passant aquest diumenge a Catalunya sigui un referèndum. Ara bé, s'hi refereix com una "acte de mobilització i demostració de força per guanyar la batalla mediàtica". "El que busca la Generalitat és el New York Times i la BBC", apunta.
A més, arremet contra el govern espanyol, de qui creu que "ha intentat silenciar la magnitud de la qüestió catalana". "Jo ja vaig advertir seriosament el 2012 que el procés s'estava radicalitzant després de la sentència de l'Estatut", recorda. Per a Margallo, s'haurien hagut "d'obrir vies de diàleg en temes molt concrets" després del 9-N. L'exministre es mostra favorable d'aplicar el 155 i suspendre l'autonomia si el Parlament proclama la independència.






