directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 17:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 2 d'octubre de 2017 18:43 h

L'Eurocambra debatrà dimecres a la tarda sobre la situació a Catalunya arran de l'1-O

Segons ha pogut saber l'ACN, alguns eurodiputats estrangers han lamentat que els companys espanyols no tinguessin "ni una paraula" contra la "brutalitat" policial

ACN Brussel·les.-El Ple del Parlament Europeu, reunit des d'aquest dilluns a Estrasburg, ha aprovat incloure en l'agenda d'aquesta setmana un debat sobre la situació a Catalunya. La discussió se celebrarà dimecres a la tarda i serà el primer punt de l'ordre del dia. Després de diverses opcions la proposta de nom del grup de l'Aliança dels Socialistes i Demòcrates (S&D) pel debat, "Constitució, Estat de Dret i Drets Fonamentals a la llum dels esdeveniments", ha estat l'aprovada. Els Verds\/ALE van proposar la setmana passada incloure en l'agenda de la sessió plenària la situació a Catalunya però el veto dels socialistes i els populars europeus va impedir-ho. Segons ha pogut saber l'ACN, alguns eurodiputats estrangers que són contraris al referèndum a Catalunya, han criticat eurodiputats espanyols en correus relacionats amb l'1-O. "Els catalans no volen lluitar, ni matar, només votar de forma pacífica", afirmava una diputada liberal. Diumenge, després dels enfrontaments policials per l'1-O, els Verds i l'Esquerra Unitària Europea van demanar que el Ple abordés la violència policial. Finalment, però, els socialistes han optat per incloure un debat i els populars també hi han donat suport.

Els esdeveniments de l'1-O a Catalunya han generat un fort debat al Parlament Europeu, i aquests dies hi ha hagut un fort intercanvi de correus electrònics crítics amb l'actuació del govern espanyol."El que no podem acceptar és l'ús de la força contra gent que només volen votar", va assegurar en un correu electrònic una eurodiputada liberal, segons ha pogut saber l'ACN. Segons ella, encara que el referèndum fos "il·legal segons el Tribunal Constitucional", els catalans "no volen lluitar, ni matar, només votar de forma pacífica". "L'ús de la força policia per aturar-ho d'aquesta manera és inacceptable", va dir.Davant d'alguns correus electrònics d'eurodiputats espanyols en contra del referèndum i acusant els catalans de tenir vincles amb Rússia a través de Julian Assange, un parlamentari britànic va qüestionar l'actitud espanyola. "No hi ha cap propaganda quan veiem amb els nostres propis ulls com una policia criminal ataca i colpeja gent desarmada que no l'ha atacat".Un altre eurodiputat estranger, contrari a la independència, va acusar tot i això als espanyols d'amagar la realitat. Davant d'una sèrie de correus electrònics de l'eurodiputat del PP Ramón Luis Varcárcel i de l'ex UPyD Enrique Calvet, el parlamentari, del grup liberal, va dir que "trobava a faltar" en els seus escrits "com a mínim una paraula de pena per la brutalitat que la policia ha mostrat". "És increïble que això passés a Espanya, és realment inacceptable, no hi ha excuses", va assegurar.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.