Arturo Pérez-Reverte guanya el Premi Internacional Barcino de Novel·la Històrica
El veredicte del jurat destaca que l'escriptor ha combinat al llarg dels anys "històries majúscules i minúscules" sota una acurada documentació
ACN Barcelona.-Arturo Pérez-Reverte ha estat el guanyador del V Premi Internacional Barcino de Novel·la Històrica. Així ho ha decidit el jurat del premi, format pel periodista Òscar López, la novel·lista Care Santos, el periodista cultural Sergi Doria, l’escriptor Enric Calpena, i el comissari de Barcelona Novel·la Històrica, Fèlix Riera, que fa de president del jurat. El veredicte del jurat destaca que Arturo Pérez-Reverte ha combinat al llarg dels anys "històries majúscules i minúscules, sota una acurada documentació, una mirada pessimista i galdosiana del passat que per dret propi ja s’ha etiquetat com revertiana", i una "obsessió pel llenguatge", que ha adaptat quan la divulgació "ho ha exigit".
El guardó s’atorga en el marc del certament literari 'Barcelona Novel·la Històrica', un espai de trobada entre autors i lectors d’aquest gènere, que tindrà lloc entre el 6 i l’11 de novembre a diversos espais de la ciutat. Anteriorment, han rebut aquest premi els escriptors Lindsey Davis, Santiago Posteguillo, Simon Scarrow i Christian Jacq. Arturo Pérez-Reverte (Cartagena, Espanya, 1951) va ser reporter de guerra durant vint-i-un anys. Amb més de vint milions de lectors a tot el món, moltes de les seves novel·les han estat portades al cinema i a la televisió. És membre de la Real Acadèmia Espanyola.






