directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 00:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Dimecres, 18 d'octubre de 2017 13:01 h

El Grup Rubau estrena la seva segona autopista de peatge a Mèxic

La companyia gironina ha acabat les obres d'un tram de 30,8 quilòmetres, que ha suposat una inversió de 56 MEUR

ACN Girona.-El Grup Rubau ha acabat les obres de construcció dels primers 30,8 quilòmetres d'autopista del Libramiento a Ciudad Obregón. Es tracta del segon projecte d'aquestes característiques que la companyia gironina realitza al país i ha suposat una inversió inicial de més de 56 MEUR. L'any 2010 van assumir la rehabilitació del Libramiento Sud de Celaya i la construcció del Libramiento Nororiente de Celaya, a l'estat de Guanajuato, que es va inaugurar a finals de 2013. En tots dos casos, es tracta de concessions amb una durada d'explotació de 30 anys i corresponen a l'estratègia de l'empresa d'implantar-se a llarg termini al continent americà. A banda de Mèxic, el grup també té una presència consolidada a Colòmbia, Bolívia i Perú.

L'autopista es va obrir al trànsit el passat 2 d'octubre després de dos anys d'obres. Es tracta d'un tram de 30,8 quilòmetres d'un projecte que en tindrà un total de 34,2 i que actuarà com a via d'accés a la ciutat. L'objectiu és canalitzar un trànsit d'uns 3.200 vehicles diaris. La infraestructura busca reduir el temps de viatge i evitar el pas de trànsit de llarg recorregut pel centre de la ciutat. A més, l'actuació ha suposat la construcció de 22 ponts i més de 150 obres de drenatge. La concessió, que inclou l'explotació d'aquesta infraestructura durant 30 anys, es va adjudicar al consorci format pel Grup Rubau, GIA + A, Constructora Vise i Invex. El projecte s'emmarca en el Programa Nacional d'Infraestructura 2014-2018, amb el qual Mèxic busca consolidar les seves regions "com a motors de desenvolupament econòmic i social". Es tracta del segon projecte d'aquest tipus que la companyia fa al país. S'hi han invertit 56 MEUR i es gestionarà en forma de concessió a 30 anys. Amb aquest projecte, el grup vol demostrar la seva estratègia d'implantació a llarg termini al continent americà. Una companyia en expansióEl Grup Rubau, fundat l'any 1968 a Girona, centre la seva activitat en les àrees de construcció, concessionària i immobiliària. A banda de l'àmbit nacional, té presència i treballa en obres a Polònia, Sèrbia, Macedònia, Bòsnia, Colòmbia, Perú, Bolívia i Mèxic. A nivell internacional, està experimentant un important creixement amb les adjudicacions recents de l'Assamblea Plurinacional de Bolívia, les Cotxeres del Metro de Mèxic, la carretera transversal de Boyacá (Colòmbia) i una torre de 40 pisos a Cali, també Colòmbia, a banda d'importants projectes ferroviaris i de carreteres als Balcans i Polònia.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.