directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 13:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 18 d'octubre de 2017 14:06 h

L'Airef adverteix que la "incertesa" a Catalunya pot tenir un impacte negatiu de 13.000 MEUR a l'economia espanyola

L'autoritat fiscal independent veu "prudent" la rebaixa de la previsió de creixement del govern espanyol per al 2018, del 2,6 al 2,3%

ACN Barcelona.-L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) creu que la persistència sobre la "incertesa" a Catalunya pot tenir un impacte negatiu d'entre 4 dècimes i 1,2 punts percentuals en el PIB del 2018, "depenent del grau de permanència de l'escenari estressat". En el pitjor dels escenaris, 1,2 punts del PIB suposaria que es deixaria de generar riquesa per valor de 13.000 euros. Després que el govern espanyol hagi rebaixat del 2,6% al 2,3% el pronòstic de creixement per a l'any vinent, l'Airef considera que es tracta d'una previsió "prudent" que "contempla un escenari en què la crisi institucional sigui de relativa curta durada". Pel que fa al creixement del 2017, l'Airef coincideix amb el pronòstic del govern espanyol i el situa en el 3,1%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.