directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 20:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 19 d'octubre de 2017 13:27 h

Iglesias alerta d'una "involució democràtica" a l'Estat si s'aplica el 155

El líder de Podem es mostra partidari de celebrar un referèndum acordat i no convèncer els catalans "per la força" sinó "amb els vots"

ACN Madrid.-El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha avisat aquest dijous que l'aplicació del 155 a Catalunya seria un "error" i una "involució democràtica" i que, a més, suposaria llençar "més llenya al foc". "Hi ha dues opcions: llençar més llenya al foc o buscar solucions, que no passa per diàleg en genèric sinó en concret", ha comentat Iglesias en declaracions als mitjans des dels passadissos del Congrés. El líder de Podem ha reiterat la seva aposta per un referèndum "legal, acordat i amb garanties" com a "solució més sensata" per donar sortida al conflicte català i s'ha mostrat partidari de derrotar el projecte independentista "no per la força sinó amb els vots". D'altra banda, Iglesias ha mostrat "l'enorme decepció" perquè el PSOE faci costat al govern del PP i l'ha advertit que està patint un "envelliment prematur" com a partit.

Iglesias també ha avisat que l'aplicació del 155 suposa portar l'Estat a un "territori inexplorat" i que implicarà "posar en qüestió una de les bases de la democràcia espanyola, que és l'autonomia dels territoris". "És el contrari a una solució, les solucions s'han de consensuar, no resultat d'una imposició", ha continuat el líder de Podem, que ha pronosticat que els catalans "no pensaran d'una manera diferent" perquè s'aprovi la posada en marxa del 155."Ens preocupa que alguns corruptes que han incomplert sistemàticament les lleis i la Constitució i incompleixin mandats d'aquesta càmera s'emboliquin amb la bandera de tots per intentar la seva corrupció", ha assenyalat Iglesias en referència al PP. Per Iglesias, la segona carta que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha adreçat al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, demostra que no hi ha va haver declaració d'independència el passat 10 d'octubre, tot i que, ha afegit, "no ens agrada que ens amenaci amb una declaració d'independència que no és legítima". És per això, que Iglesias ha insistit en l'opció de celebrar un referèndum acordat, tal com es va fer a Escòcia o al Quebec. Iglesias també s'ha referit a l'advertència d'Amnistia Internacional sobre l'empresonament dels presidents de l'ANC i Òmnium, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. "M'avergonyeix que hagin de cridar l'atenció al nostre país. El nostre país no ha de semblar-se a una república bananer o a països perifèrics amb problemes amb la democràcia", ha criticat. El líder de Podem ha mostrat la seva "enorme preocupació i decepció" amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, a qui ha recordat que va guanyar les "elits extremistes" del seu partit amb el missatge que Espanya era un "estat plurinacional" i per haver promès un acostament a Podem. Ara, en canvi, segons el líder de la formació lila el PSOE està patint un "envelliment prematur" i "està sostenint a un govern corrupte i irresponsable". "Nosaltres volem convèncer els catalans, el que fa el PP i l'extrema dreta de Ciutadans és empènyer els catalans perquè vulguin marxar", ha lamentat Iglesias, que també ha apuntat que Sánchez podria haver construït una majoria amb Podem i els partits catalans i bascos i que "al què més aspira és ser vicepresident de Rajoy".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.