directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 19:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 25 d'octubre de 2017 11:42 h

La Generalitat dona l'ordre als bancs per pagar les nòmines de l'octubre amb tresoreria pròpia

Els treballadors públics començaran a cobrar a partir del dijous

ACN Barcelona.-La Generalitat donarà aquest dimecres l'ordre als bancs per pagar les nòmines de l'octubre dels treballadors públics. Com ja es va fer al setembre, en el primer abonament de sous des de la intervenció de les finances, el pagament es fa amb tresoreria pròpia. Tal com ha informat fonts del Departament d'Economia a l'ACN, el pagament inclou la nòmina delegada dels mestres i la del personal de l'Institut Català de la Salut i el Servei Català de la Salut i l'import ascendeix a 390 milions d'euros. Les mateixes fonts han assegurat que els treballadors començaran a cobrar a partir d'aquest dijous.

La intervenció de les finances ha obligat el Govern ha certificar que la partida no està vinculada a res que tingui a veure amb el referèndum per poder obtenir el vistiplau del Ministeri. El Govern, doncs, donarà aquest dimecres la indicació al banc, que efectuarà el pagament des del compte de l'executiu català amb l'autorització de l'Estat. Fonts del ministeri d'Hisenda han confirmat aquest mateix dimecres que se seguirà el mateix procediment que al setembre i que ara a l'octubre serà la Generalitat qui pagui les nòmines als funcionaris. Al setembre, els treballadors van rebre els sou uns dies abans de l'habitual perquè el Govern va prioritzar-les. Les finances de la Generalitat estan intervingudes, i els seus comptes bloquejats, des que a mitjan setembre el Consell de Ministres va aprovar dos acords per fer-ho.Factures a proveïdorsPel que fa a les factures que s'han de pagar als proveïdors i com també es fa fer al setembre, les abonarà directament el Ministeri d'Hisenda amb els diners que reté de la bestreta que pertocaria a la Generalitat segons el model de finançament. Així, la Generalitat tramet les factures al ministeri amb la pertinent certificació perquè aquest procedeixi al pagament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.