Albiol sobre les reunions a Palau: "És molt preocupant que les decisions no es prenguin el Parlament"
El president del PPC critica que Puigdemont cridi a les trobades l'ANC i Òmnium i diu que és "el millor dels exemples del grau de degradació" de la Generalitat
ACN Madrid .-El president del PPC i senador, Xavier Garcia Albiol, ha criticat les reunions que s'estan produint durant les darreres hores a Palau per decidir què fa el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, al ple d'aquesta tarda. "Em sembla molt preocupant que les decisions sobre el futur de Catalunya no les prengui el Parlament i els diputats que han estat escollit per a això", ha manifestat des del Senat, on participarà a la comissió conjunta que tramita l'aplicació del 155. Albiol critica, en canvi, que el president convidi en aquestes trobades a representants de l'ANC i Òmnium. "És el millor dels exemples del grau de degradació que viu la Generalitat en aquests moments", ha afegit. El líder del PPC diu que si "lamentablement" s'acaba aplicant l'article serà "només perquè ho ha buscat el president de la Generalitat".
El president dels populars catalans ha criticat les reunions que les darreres hores s'estan produint a Palau per fixar la posició del Govern en el ple d'aquesta tarda, on s'ha de donar resposta a l'aplicació del 155. Després que Puigdemont hagi declinat anar al Senat, s'han produït reunions del Govern i també del grup de Junts pel Sí per acordar un posicionament. Per a Albiol, és "molt preocupant" que s'opti per aquesta via i no per debatre al Parlament "les decisions que afecten el futur de Catalunya". A més, dirigeix les culpes de l'aplicació del 155 cap a Puigdemont. "Si lamentablement s'aplica el 155 és perquè només ho ha buscat el president i el seu Govern", ha dit. Segons afirma, l'objectiu del govern espanyol serà actuar "amb mesura i equilibri sobre el conjunt de l'administració catalana". Per això, es mostra contrari de rebaixar la pressió de les mesures en alguns àmbits com els mitjans públics o el Parlament. "Em sorprenen determinades propostes quan el PSC ha estat durant dos anys criticant actituds dels mitjans que depenen de la Generalitat", ha declarat en referència a informacions que apunten que el PSOE estaria en desacord amb intervenir TV3. Preguntat sobre què passarà als funcionaris que no acatin les ordres sota el paraigua del 155, Albiol apunta que "no cal que l'administració s'inventi res" i assegura que s'haurien d'aplicar les mesures del codi disciplinari dels funcionaris. "Si això acaba passant esperem que sigui de manera puntual i comptada", ha manifestat. Albiol és un dels senadors designats pel PP per formar part de la comissió conjunta creada al Senat per tramitar el 155.






