directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 13:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dimarts, 31 d'octubre de 2017 13:41 h

Ferrocarrils inverteix 2,2 MEU en renovar la sala de màquines del Funicular de de Sant Joan de Montserrat

Els treballs s'allargaran quatre mesos durant els quals el mitjà de transport quedarà fora de servei

ACN Monistrol de Montserrat.-Ferrocarrils de la Generalitat renovarà la sala de màquines del Funicular de Sant Joan a partir del 2 de novembre i fins el dia 16 de març de 2018. Durant aquest període, el funicular estarà fora de servei mentre es duguin a terme els treballs de renovació. Concretament, Ferrocarrils canviarà tot l'accionament principal de la infraestructura instal·lant un sistema nou format per una politja, una contrapolitja, un reductor, un sistema de fre i un motor trifàsic. La nova instal·lació també contempla la renovació de tot l'aparell elèctric associat al sistema, així com la de la sala de control del funicular. També se substituiran les politges de la via. A través d'un comunicat, Ferrocarrils assenyala que les actuacions, amb una inversió de 2,2 MEUR, han de permetre millorar els estàndards de qualitat del funicular i minimitzar el nombre d'aturades o d'avaries en el servei habitual.

Ferrocarrils aprofitarà aquests mesos per dur a terme també els treballs de revisió periòdica anual i de manteniment que s'ha de realitzar a les instal·lacions i al material mòbil. Tant el Cremallera com els Funiculars de Montserrat (Sant Joan i Santa Cova) han experimentat en els darrers anys un creixement constant i continuat en el nombre de visitants. De fet, a dia d'avui, ja s'ha arribat al milió de viatgers a l'explotació, una xifra que s'assolia tradicionalment al desembre. La xifra representa un increment d'un 25% més que l'any passat. Segons expliquen a través del comunicat, un dels factors clau en l'augment de visitants ha estat la recuperació del turisme interior de proximitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.