directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 21:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 3 de novembre de 2017 10:32 h

Identificat el genoma del càncer de bufeta en l'anàlisi internacional amb participació de l'Hospital del Mar

El càncer de bufeta és una de les principals causes de mortalitat al món

ACN Barcelona.-Investigadors de més de 40 centres d'arreu del món, entre els quals, l'Hospital del Mar, han presentat un anàlisi exhaustiu de 412 càncers musculars invasius de bufeta estudiats durant 3 anys que han permès obtenir un complet mapa de les diferents mutacions que caracteritzen els diferents tipus de tumors. L'estudi ha permès identificar 58 gents significativament mutats que fins ara no es coneixen i altres 158 silenciats, que es poden convertir en potencials objectius terapèutics. També s'han pogut dividir els diferents tumors en 5 subtipus i identificar mutacions que permeten pronosticar un 75% de supervivència a 5 anys. El càncer de bufeta és una de les principals causes de mortalitat al món.

Les troballes poden servir per escollir tractaments personalitzats en funció de la resposta i mostren una correlació clara amb l'evolució pronòstica dels pacients. Així ho explica el doctor Joaquim Bellmunt ja que la correlació ''permet identificar variables pronòstiques des del punt de vista genòmic''. Per tant, pot permetre escollir el millor tipus de tractament per als diferents subtipus de tumor, ja sigui la quimioteràpia o la immunoteràpia. Bellmunt destaca que amb aquest treball, es té una visió molt més àmplia de les diferents varietats i alteracions genètiques del càncer de bufeta urinària. El TCGA (Atles genòmic del càncer, en català) és un projecte iniciat l'any 2005 amb l'objectiu de catalogar les mutacions genètiques responsables d'aquesta malaltia i assolir una millor comprensió del càncer. El càncer de bufeta és el quart més habitual en els homes i l'onzè en dones. La incidència i la taxa de mortalitat és aproximadament 4 vegades més alta entre els homes. Es calcula que a l'estat se'n van diagnosticar més de 20.000 l'any 2015, i al món, prop de 400.000. El càncer de bufeta està fortament vinculat a l'hàbit del tabaquisme i l'exposició a determinats productes químics industrials al lloc de treball, també pot incrementar el risc de desenvolupar-lo. Aquest tipus de tumor és més habitual en pacients d’edat avançada. L’edat mitjana de diagnòstic és de 73 anys i, aproximadament, el 90% dels malalts tenen més de 55 anys. La supervivència estimada a cinc anys és del 77,5%, tot i que cau dràsticament en els casos de malaltia localment avançada o metàstasi.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.