directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 19:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 6 de novembre de 2017 21:42 h

Maza justifica la decisió de la justícia belga perquè el risc de reiteració delictiva "és diferent"

El fiscal general de l'Estat confia en els "fonaments més que sobrats" perquè Bèlgica extraditi Puigdemont i els consellers destituïts a la justícia espanyola

ACN València .-El fiscal general de l'Estat José Manuel Maza ha dit aquest dilluns que creu que el risc de reiteració delictiva és diferent a Espanya que a Bèlgica i que la decisió li podria semblar "raonable", tot i que ha indicat que desconeixia els fonaments dels jutges belgues que han acordat la llibertat provisional de Puigdemont i els quatre conseller destituïts. Maza ha fet aquestes declaracions a preguntes dels mitjans abans de participar en una conferència a València. El fiscal general de l'Estat ha afegit que alguns veuen la decisió de la llibertat provisional dels membres del Govern destituït com" una prova de l' equivocació de la justícia espanyola", però al respecte ha dit que a l'argument es podria capgirar: "la prova de l'equivocació dels jutges belgues és que a Espanya s'ha acordat la presó. Però això no és així, cada cas és diferent i no és el mateix el risc de reiteració delictiva a Bèlgica".

Sobre si creu que la justícia belga enviarà el president Puigdemont i els quatre consellers destituïts a l'Estat espanyol, Maza ha indicat que espera que sí "perquè creiem que tenim fonaments més que sobrats per a això però és una decisió que no em correspon".El fiscal general de l'Estat tampoc no ha volgut "anticipar" si demanarà presó per a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i els membres de la Mesa acusats de rebel•lió, sedició i malversació. Al respecte Maza ha dit que "no hi ha una presa de posició prèvia" i ha emplaçat a escoltar la declaració. Així mateix també ha dit que sobre el secretari tercer Joan Josep Nuet no es farà "cap tipus d'excepció", remarcant que cada petició s'acomodarà al risc de reiteració delictiva que la Fiscalia detecti després de les respectives declaracions al Tribunal Suprem, previstes per aquest pròxim dijous. Maza també ha dit que desconeixia la petició de Vox al jutjat número 13 de Barcelona i al TSJC d'apertura de diligències urgents contra TV3 i Catalunya Ràdio per delictes de provocació, conspiració i proposició per rebel•lió, delicte de sedició, de malversació de cabals públics i "d'ultratge a Espanya". Preguntat sobre la petició d'incorporació a la querella que "s'haurà d'estudiar" però ha afegit que "ni tinc notícia ni se'ns ha ocorregut res semblant". Pressions a fiscals catalans El fiscal general de l'Estat també ha dit que molts fiscals catalans "ho estan passant molt malament, alguns amb pressions molt fortes, familiars". Maza ha agraït la seriositat i lleialtat de molts d'aquests fiscals que estan "al peu del canó i amb fermesa" independentment de les seves idees, "alguns amb conviccions nacionalistes". El fiscal ha indicat que aquestes pressions s'estan "controlant i comprovant". Sobre l'escrit 'Més dura serà la caiguda' al correu de la Fiscalia amb la querella contra el Govern destituït i la Mesa del Parlament, Maza ha demanat disculpes de nou i l'ha justificada amb què el nom de l'arxiu corresponia a un arxiu anterior d'un membre de la fiscalia aficionat a la música. En concret, al grup Gabinete Caligari, segons que ha dit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.