directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 03:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 13 de novembre de 2017 11:31 h

Puigdemont va oferir a Rajoy fer el referèndum cada tres anys durant una generació

El president diu a 'Le Soir' que el 6 i 7 de setembre "no va ser el millor ple del parlament català" però que era "l'últim recurs"

ACN Brussel·les.-El president Carles Puigdemont va oferir al govern espanyol celebrar un referèndum per ratificar la independència "cada tres anys" durant el període "d'una generació", segons ha admès en una entrevista a 'Le Soir' publicada aquest dilluns. "El mes de gener em vaig veure el president Rajoy i li vaig dir que estàvem disposats a parlar de tot", explica Puigdemont. "Les respostes van ser negatives a tot", afegeix, i es pregunta: "El PP, que representa menys del 10% dels vots a Catalunya, té més drets que nosaltres per decidir sobre el futur dels catalans? No, ja li responc", assegura.

A l'entrevista, Puigdemont enumera tots els punts en què va oferir negociació a Rajoy. "Sobre la data del referèndum, sobre la pregunta, sobre una qüestió alternativa entre la independència i un autogovern màxim de poders, sobre la majoria necessària per adoptar la decisió. Fins i tot estava disposat a acceptar que, durant el període d'una generació, tornéssim a fer la pregunta per referèndum cada tres anys. Les respostes van ser negatives a tot", explica el president. Puigdemont, llavors, valora el procés que va seguir el seu govern. "És evident que el 6 i 7 de setembre no va ser el millor ple del parlament català. Però era el nostre últim recurs", afirma.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.