directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 22:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 13 de novembre de 2017 18:01 h

Dastis diu que depèn de "l'actitud" de les forces independentistes que continuï el 155 si guanyen les eleccions el 21-D

El ministre d'Afers Exteriors assegura que si els partits actuen dins de la legalitat de l'Estatut i de la constitució espanyola no caldria "necessàriament" mantenir la intervenció

ACN Brussel·les.- El ministre d'Afers Exteriors espanyol, Alfonso Dastis, afirma que la continuïtat del 155 a Catalunya depèn de "l'actitud" de les forces independentistes després del 21-D. Preguntat per l'ACN per si el govern espanyol mantindrà o no l'aplicació del 155 si guanyen els partits independentistes en les pròximes eleccions, el ministre ha assegurat que "si actuessin dins de la legalitat de l'Estatut i de la constitució espanyola no es donaria necessàriament el supòsit de fet suficient" per mantenir-lo. Amb tot, ha dit que prefereix "no especular". "Quan arribem a la situació ja veurem", ha dit. Sobre si hi ha possibilitat de cap acord en l'escenari d'una victòria electoral de l'independentisme, Dastis ha reiterat en una roda de premsa a Brussel·les que el govern espanyol ha parlat de dialogar "des d'un principi". "Però clar, si els acords són sobre la data del referèndum i la pregunta i el dia que es declararà la independència unilateralment, no és gaire versemblant que s'arribi a algun acord vist el marc constitucional en el qual ens movem", ha matisat.

Dastis també ha estat preguntat per les afirmacions del president Carles Puigdemont a l'entrevista que aquest dilluns publica 'Le Soir'. El ministre ha evitat comentar si hi ha una solució diferent de la independència, com diu Puigdemont al diari belga. "Ara en el que estem és que les eleccions es preparin i se celebrin de la millor forma possible", ha dit. Segons ell el que cal ara és que es contrastin els "suports" que té cadascú. "I tornem a parlar sobre la base dels diàlegs tradicionals en la vida democràtica d'un país sotmès a una constitució", ha afegit.El ministre d'Exteriors també ha dit que "moltes de les coses" que surten a l'entrevista "denoten que [Puigdemont] no té una percepció molt afinada de la realitat". "Diu coses que no es corresponen amb la realitat, com ara acusar el govern espanyol d'un cop d'Estat i dir que és un govern repressor", ha assegurat. "No sé si li ha afectat el fred de Brussel·les o no", ha arribat a dir sobre el president, que es troba a l'exili a Bèlgica."Ingerència i maniobres de desinformació i propaganda"Segons ha explicat Dastis, que aquest dilluns al matí s'ha reunit amb els seus homòlegs europeus a Brussel·les, el Consell d'Afers Exteriors ha abordat la "comunicació estratègica" com a instrument per fer front a "les maniobres de desinformació o propaganda que altres puguin dur a terme amb l'objectiu de debilitar la UE o desacreditar els seus estats membres".Sobre la suposada ingerència en el cas d'Espanya per influir en la situació a Catalunya, el ministre d'Exteriors ha assegurat que és certa la informació que el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha donat al mitjà alemany 'Handelsblatt'. És a dir, que segons el govern espanyol, el 50% dels comptes falsos de Twitter detectats "en el cas català" i posats en marxa "arran del referèndum" provenen de Rússia mentre que el 30% provenen de Veneçuela. "No ens consta formalment que el govern rus estigui darrere, sabem d'on ve el tràfic, de seus que tenen el seu punt de propagació a Rússia", ha concretat.Sobre la importància d'aquests comptes falsos Dastis ha dit que "contribueixen a augmentar la manipulació i la desinformació". "Per si sols no han contribuït a condicionar l'opinió però s'ha d'estar atents a qualsevol manifestació d'aquest tipus", ha advertit.Preguntat per si el govern espanyol ha posat en marxa alguna mesura per fer-hi front, Dastis ha dit que Espanya està posant "tots els mitjans" per defensar-se de qualsevol ingerència. "L'actuació propagandística s'ha d'orientar també cap a la nostra situació interna, ho hem vist recentment a Espanya i probablement ho seguirem veient", ha dit.Per últim, sobre la reunió d'Oriol Soler amb Julian Assange, Dastis no ha descartat que hagin tractat sobre la qüestió de Catalunya tenint en compte "de quin peu coixeja" Assange i quina és la "involucració ideològica en l'independentisme" de Soler.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.