directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 14 de novembre de 2017 13:49 h

Tardà i Campuzano reconeixen que cal "més temps" per obtenir una majoria social que vulgui la independència

Afirmen que el 21-D és una "oportunitat" per aconseguir que els partits sobiranistes obtinguin més del 50% dels vots

ACN Madrid.-Els portaveus d'ERC i PDeCAT al Congrés, Joan Tardà i Carles Campuzano, coincideixen en reconèixer que cal "més temps" per reforçar les majories socials que defensin la independència de Catalunya. "És bo que els dirigents fem autocrítica, però m'agradaria també escoltar-ho en el PP, el PSOE o Cs", ha manifestat Campuzano que, a més, afirma que les forces sobiranistes hauran "de compassar els ritmes a la realitat dels fets". Per la seva banda, Tardà reconeix que Catalunya serà independent "si els catalans volen que ho sigui". "Sabeu per què encara no som independents? Doncs perquè encara no hi ha hagut una majoria de catalana que així ho vulgui", ha declarat Tardà. Per això, el portaveu d'ERC considera que les eleccions del 21-D són una "oportunitat" per tal que les forces independentistes sumin més del 50% dels vots. "Aquest és la nostra aspiració però els que manen són els catalans, si no ho volen seguirem lluitant, ja portem moltes generacions", ha afirmat Tardà. Tanmateix, afirmen que tots dos partits seguiran treballant per aconseguir-ho i que el proper pas es pot plasmar en les eleccions del 21-D.

Per part del PDeCAT, Carles Campuzano avança que no hi haurà "cap renúncia a l'horitzó de la independència". "Crec que l'aspiració de tenir un estat propi ha arribat per quedar-se, però sí hem d'aprendre la lliçó: caldrà més temps per reforçar majories socials que ens acompanyin en l'objectiu", ha reflexionat. Ara bé, Campuzano ha dit que aquesta "autocrítica" que fan des del PDeCAT o ERC la troba a faltar en la resta de forces polítiques. "M'agradaria escoltar Rajoy criticant tot el que ha passat, o el PSOE que n'ha estat còmplice o Cs que s'ha convertit en una força política extremista que tira més llenya al foc", ha dit. Per la seva banda, el portaveu d'ERC ha assenyalat que la república no s'ha "implementat" per no "posar en risc la seguretat dels ciutadans". Tardà afirma que l'1-O va ser "un trauma" i que el Govern sabia que l'Estat "era capaç de tot per reprimir la independència". Més enllà d'això, Tardà ha reconegut que Catalunya encara no és independent perquè "no ha existit una majoria de catalans que així ho han volgut". El portaveu dels republicans critica el context "de gran anomalia" de les eleccions del 21 de desembre però qualifica els comicis "d'oportunitat" per aconseguir més del 50% dels vots per a les forces sobiranistes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.