directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 06:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 14 de novembre de 2017 18:07 h

Iceta: "Estic plenament en condicions de garantir que el PSC no farà president ni Junqueras ni Puigdemont"

El primer secretari del PSC diu que els que han liderat l'"error" actual no mereixen una "segona oportunitat"

ACN Barcelona.-El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha assegurat que està "plenament en condicions de garantir" que no farà president "ni Oriol Junqueras, ni Carles Puigdemont". Ho ha dit durant una conferència al 'Círculo Ecuestre' de Barcelona, on ha afegit: "Com podríem posar un altre cop el rumb del país en mans dels que l'han portat contra les roques?". El socialista ha defensat que aquells dirigents polítics responsables de l'"error" que ha portat Catalunya a l'actual situació no tenen dret a una "segona oportunitat" ni a "demanar la confiança" dels catalans. Ha reconegut però que per governar el país després del 21-D, caldran "acords transversals" però serà "molt rigorós" en quant a les qüestions programàtiques. "M'agradaria tenir tant de suport que ni la temptació aparegués", ha afirmat, al temps que ha dit que per això cal "concentrar" el vot dels socialistes, progressistes i catalanistes moderats.

El socialista ha explicat que observa el "cert escàndol bíblic" que suposen les declaracions de líders independentistes dient "que no havien calculat prou bé i que no havien dit tota la veritat". Així, ha dit que els polítics tenen dret a equivocar-se però que quan l'error és "de tal magnitud" com l'actual, no estan "en condicions de reclamar confiança per gestionar els interessos de tots". Ha dit també que tampoc faria president Artur Mas i ha apostat per "segellar noves fórmules" més enllà dels tripartits, després d'assegurar que en l'anterior legislatura el que hi va haver també va ser un tripartit entre ERC, PDeCAT i la CUP.A resposta d'un assistent, Iceta s'ha mostrat favorable a "trobar camins" i "saber perdonar" coses que s'han fet fins ara "si això ajuda", tot i mostrar-se convençut que "partir de zero" serà molt difícil. En aquest sentit, ha reiterat les seves crítiques a les mesures cautelars "desproporcionades" que s'han dictat com la presó incondicional per als consellers destituïts i ha assegurat que no li agradaria "gens" una campanya electoral "on alguns candidats no tenen llibertat". "Espero que en campanya els hi poguem dir cara a cara als responsables d'aquest desgavell", ha declarat. Ha assegurat que si ell és president de la Generalitat farà tot el que estigui a les seves mans "per abandonar els trists records d'aquests mesos i intentar que les conseqüències siguin el més lleu possible per a tothom". Enviarà el seu programa a AlbiolSobre la proposta del president del PPC, Xavier García Albiol, de comprometre's en certs punts del programa, Iceta ha dit que li contestarà la carta i li enviarà el seu programa per veure què troben "que pugui ser un terreny de parlar".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.