Zoido anuncia la detenció de set persones que suposadament van participar a la baralla del 12-O al bar Zurich
El ministre assegura que són “de tendència ultra” i ho cita com a exemple de la tasca del Cos Nacional de Policia a Catalunya
ACN Madrid.-El ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, ha anunciat aquest dimecres que el Cos Nacional de Policia ha detingut set persones de “tendència ultra” que van protagonitzar una baralla “tumultuària” a la Plaça de Catalunya el 12 d’Octubre, durant els discursos de clausura de la manifetació convocada per Societat Civil Catalana i altres entitats. Segons Zoido, han estat detinguts fruit de la tasca de la Brigada d’Informació d’aquest cos policial. Suposadament són els participants a la baralla del bar Zurich de Barcelona coincidint amb la manifestació del 12 d'octubre, on un agent de la Guàrdia Urbana va resultat ferit. Aquell dia, un grup d'ultres ha començat a llençar taules i cadires pels aires. Els Mossos van practicar una vintena d’identificacions, però fins ara no s’havia produït cap detenció. A la baralla hi van participar ultres del València C.F., Sabadell i membres del Frente Atlético.
Zoido ha anunciat l’operació durant la sessió de control del Congrés dels Diputats i en resposta a una pregunta del portaveu adjunt d’ERC, Gabriel Rufián, sobre l’actuació dels agents de les policies espanyoles a Catalunya. El ministre, que ha estat aplaudit per la seva bancada, ha apuntat que aquesta ha estat l’última operació que el Cos Nacional de Policia “ha realitzat a Catalunya”.






