directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 18:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 15 de novembre de 2017 11:34 h

Pascal posa en dubte un govern de concentració després del 21-D i admet que "alguna cosa no s'ha fet prou bé"

La coordinadora general del PDeCAT creu que en la nova etapa s'han de gestionar molt bé els temps i afegir efectivitat perquè la independència exprés no existeix

ACN Barcelona.-La coordinadora general del PDeCAT, Marta Pascal, ha posat en dubte un govern de concentració format pel Junts per Catalunya, ERC i CUP després de les eleccions del 21 de desembre. "No sé si el farem aquest govern", ha assegurat en una entrevista a Catalunya Ràdio per després afegir que primer l'independentisme ha de guanyar les eleccions abans de plantejar escenaris que no s'han guanyat. Pascal ha admès que "alguna cosa no s'ha fet prou bé" tenint en compte que no hi ha reconeixements internacionals a la declaració d'independència i ha coincidit amb la consellera Clara Ponsatí que no s'estava prou a punt. "A un país el que no li pot passar és que digui que serà i que quan arribi el moment no sigui", ha argumentat. Davant d'aquesta situació, ha considerat que en la nova etapa cal controlar els temps i afegir efectivitat tot apuntant que la independència exprés no existeix amb un estat "brutal".

Pascal ha defensat que no s'ha enganyat la gent perquè s'ha complert amb el que s'havia dit, referèndum l'1 d'octubre i declaració d'independència al Parlament. Tot i així, ha admès que té la sensació que "alguna cosa no s'ha fet prou bé" perquè es pugui dir que Catalunya és un país independent i que ha tingut reconeixement de diversos països.Una de les reflexions de Pascal sobre el que no s'ha fet prou bé en els últims mesos fa referència als tempos. La coordinadora general del PDeCAT ha assegurat que "amb un Estat brutal i violent la independència exprés no existeix". De fet, segons Pascal, ja costa que existeixi en un context democràtic posant d'exemple que si a Escòcia el 'sí' hagués guanyat el referèndum, s'havia fixat un termini d'un any i mig per fer-la efectiva i "ningú es va posar les mans al cap"."Aquí ens ha preocupat anar fent la prova del cotó a l'independentisme en funció del coratge i el temps que trigàvem. I crec que la nova pantalla requereix gestionar bé el temps, ser conscients que hem estat molt coratjosos (tenim gent a la presó) i hi hem d'afegir efectivitat, ser més i fer-ho bé", ha defensat.Preguntada per un govern de concentració després de les eleccions, Pascal ha recordat que primer l'independentisme ha de guanyar a les urnes. "Si no hi ha majoria independentista de quin govern estem parlant? Fem el favor de posar els temps quan toquen sinó ens passa el que ens ha passat al procés, que a vegades hem estat esclaus del ai que diran", ha afegit.Pel que fa a la llista de Junts per Catalunya, Pascal no ha donat detalls sobre les persones que en formaran part però ha donat per fet que hi seran els consellers empresonats i els que són a Brussel·les a excepció de Ponsatí, que ha manifestat que no en vol formar part. En la mateixa situació ha situat Lluís Corominas que, segons ha explicat Pascal, ell mateix va manifestar fa temps la necessitat de fer relleus. "Oferim al president la possibilitat que el PDeCAT faci un pas al costat perquè ell pugui confegir la llista del president", ha explicat Pascal que ha negat que la candidatura vulgui amagar les sigles del PDeCAT.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.